Shorts på Youtube

Jag får upp flera klipp med en som simmar omkring och plockar upp saker från havsbotten, man ser inte människan mer än händerna (som har handskar av förklarliga skäl).

Ett där de räddar en fisk som har svalt en krok.

I ett klipp om en bläckfisk ser man visserligen en som har baddräkt, men det är för att bläckfisken satt sig på denne. Fokuset ligger på bläckfisken.

Ett klipp på några hingstar som dött på mindre trevliga vis.

Ett där en matar sina fiskar.

Ett på ett gäng valpar som skuttar omkring.

Så det beror nog mycket på, den verkar ha fattat hyfsat vad jag är intresserad av trots att jag inte tittar mycket på youtube. Mer vattentema än vad jag trodde dock, men inte mig emot.
 
Hm, det beror kanske på vad du tittar på annars? Jag kollar i princip bara klipp på hästar, Edward Norton show, Screen Rant och håruppsättningar.

Jag kollade de första tio som dök upp, visste inte att ”shorts” ens fanns på tuben. Det här är vad jag fick:

1. Håruppsättning för långt hår.
2. Intervju med Blake Lively.
3. Intervju med Benedict Cumberbatch.
4. Vad som händer om man knäcker ett ägg på havets botten.
5. En till intervju med Blake Lively.
6. En tjej som berättar något om sitt inställda bröllop.
7. Intervju med en kubansk tjej (hon är säkert känd fast jag inte vet vem det är) där talk show-värden ber henne lära honom en fras på kubanska.
8. Två tjejer som testar ”tricket” när man sätter handen mot väggen, tar bort den och kliar armbågen för att sen inte längre nå till väggen.
9. En galopperande Shetlandsponny.
10. Intervju med Emily Blunt.

Alla med rimliga mängder kläder. Förutom ponnyn, den hade bara grimma 😁
För mig blev det mest massa strunt och ja det var väldigt påklätt, inget avklätt här inte.
 
En sak som jag har funderat på är varför det är tillåtet med sexism och varför folk lägger upp sexistiska filmer på sig själva. Det gäller faktiskt både tjejer o killar. Ska vi inte motarbeta sånt?
Vad innebär det för dig att 'lägga upp en sexistisk film på sig själv'?

Edit: Nu minns jag att det var du som startade den där tråden om Johnny Depp också. Ahem. Du behöver inte svara på min frågan ovan.
 
Jag fick upp det där med ägget under vatten, Darth vaders riktiga röst, något om människor som får påhälsninga av vilda djur och lite annat random. Inget lättklätt alls.
Tydligen "fungerar" ju lättkläddheten eftersom TS klickar på det 🤷‍♀️
 
Ska man likväl förbjuda lättklätt i sociala medier så kanske man kan förbjuda det i verkligheten. Fy farao för dessa kvinnor som går i korta shorts och topp! Hur vågar de gå runt och visa sin kropp! Nä, kläder ska man skyla sig med från fot till knopp! För tänk om någon annan tar illa upp för att den personen inte har lika snygg kropp!
 
Ska man likväl förbjuda lättklätt i sociala medier så kanske man kan förbjuda det i verkligheten. Fy farao för dessa kvinnor som går i korta shorts och topp! Hur vågar de gå runt och visa sin kropp! Nä, kläder ska man skyla sig med från fot till knopp! För tänk om någon annan tar illa upp för att den personen inte har lika snygg kropp!
Skymtar början på en poesitråd här :D
 
Börja skyla er kvinnor
Helst från tå till topp
Hur ska folk annars fatta
Ni är mer än en kropp

"Men det är minst tretti grader!"
Snälla, låt mig förklara
Det är internaliserad misogyni
Som åt er får tala

"Men lyssna då, vi svettas för fan!"
Ge inte efter för patriarkatet
Ni objektifierar er själva
Shorts om sommarn är det sanna kvinnohatet
 
Är vägen framåt att gå tiden tillbaka? När mor i stugan stod i hätta och klänning framför spisen och baka?
tumblr_mo2zegjjQY1s9yhjmo1_640.jpg
 
Senast ändrad:
Om en ung, smal tjej visar sig lättklädd så är det sexistiskt.
Om en mullig kvinna på 50 gör det så är det antingen satir eller så hyllas hon/är kroppsaktivist.

Varför kan det inte vara tvärt om?
Ehrm. Tvärtom?

Tycker hela frågan är felformulerad från början. Det är inte sexistiskt av en kvinna att existera, oavsett ålder eller kroppsform eller kläder. Objektifiering och sexualisering är problemet. Sen kan man absolut snacka sexistisk media, kvinnofientliga skönhetsideal och internaliserad misogyni, men det är fortfarande inte sexistiskt av en kvinna/tjej att existera i en kropp som lever upp till de idealen i större snarare än mindre grad.
 
När ska lättklätt anses som sexistiskt? Skitsamma vilka medier det handlar om. Tycker det är tråkigt att feminism har kommit till det stadiet att lättklädda bilder ska förbjudas. Hur långt är steget att vi ska behöva skyla oss från topp till tå i verkligheten? I vissa delar av världen är det normalt att dölja 95% av kroppen medan i andra delar av världen är det normalt att åka hoj i shorts och bikiniöverdel. Tro mig, har suttit i heta diskussioner i en grupp som jag har hand om där en amerikanare från Florida blev upprörd för att bilden på frun i baddräkt/bikini vid hojen blev raderad på grund av det var "sexistiskt innehåll".
 
När ska lättklätt anses som sexistiskt? Skitsamma vilka medier det handlar om. Tycker det är tråkigt att feminism har kommit till det stadiet att lättklädda bilder ska förbjudas. Hur långt är steget att vi ska behöva skyla oss från topp till tå i verkligheten? I vissa delar av världen är det normalt att dölja 95% av kroppen medan i andra delar av världen är det normalt att åka hoj i shorts och bikiniöverdel. Tro mig, har suttit i heta diskussioner i en grupp som jag har hand om där en amerikanare från Florida blev upprörd för att bilden på frun i baddräkt/bikini vid hojen blev raderad på grund av det var "sexistiskt innehåll".
Feminism har absolut inte kommit till det steget bara för att en användare på ett forum startar en tråd utifrån en tämligen grund förståelse av ämnet. Kom igen nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: SiZo
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 058
Senast: Snubbelfot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 230
Senast: Gunnar
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp