Shorts på Youtube

Varför tycker du att folk ska gömma sina kroppar?

Själv får jag upp klipp som
Biodling
Diy finsnickeri
Vad finns i din rycktlåda/sadelskåp
Matlagning
Svampplockning
Sedan lite olika beroende på vad jag snöat in på för tillfället.

Tycker det syns mycket väl vad jag får för tipps beroende på vad snöat in på för tillfället.
 
Feminism har absolut inte kommit till det steget bara för att en användare på ett forum startar en tråd utifrån en tämligen grund förståelse av ämnet. Kom igen nu.

Tycker mig ha sett fenomenet på fler ställen också. Finns tanken hos en person så finns den garanterat hos flera.
 
När ska lättklätt anses som sexistiskt? Skitsamma vilka medier det handlar om. Tycker det är tråkigt att feminism har kommit till det stadiet att lättklädda bilder ska förbjudas. Hur långt är steget att vi ska behöva skyla oss från topp till tå i verkligheten? I vissa delar av världen är det normalt att dölja 95% av kroppen medan i andra delar av världen är det normalt att åka hoj i shorts och bikiniöverdel. Tro mig, har suttit i heta diskussioner i en grupp som jag har hand om där en amerikanare från Florida blev upprörd för att bilden på frun i baddräkt/bikini vid hojen blev raderad på grund av det var "sexistiskt innehåll".
Tycker också det är konstigt och har gått bakåt.
Är uppvuxen med att mamma och faster fick i bikini i jordgubbslandet som var placerad nära vägen.
 
Ja det finns det säkert, men vad har det med feminism att göra?

Sexism och kvinnors rätt och frihet till sin kropp är väl feministiska frågor? Och jag har upplevt det som att det oftast varit feminister som har velat begränsa och förbjuda lättklädda bilder på sociala medier. Om jag skulle lägga ut en bild på Facebook på mig själv i bikini och shorts sittandes på min häst eller hoj, är det då sexism eller helt enkelt en vanlig bild på en som vågar visa sin kropp? Bild på en kvinna i bikini på stranden?
Har själv inte dykt så djupt ner i ämnet då jag sällan har anledning att fundera så mycket över sådana frågor. Jag är av den åsikten att vill man inte få förslag på klipp där det är lättklätt så får man till och börja med låta bli att klicka på dem.
 
Sexism och kvinnors rätt och frihet till sin kropp är väl feministiska frågor? Och jag har upplevt det som att det oftast varit feminister som har velat begränsa och förbjuda lättklädda bilder på sociala medier. Om jag skulle lägga ut en bild på Facebook på mig själv i bikini och shorts sittandes på min häst eller hoj, är det då sexism eller helt enkelt en vanlig bild på en som vågar visa sin kropp? Bild på en kvinna i bikini på stranden?
Har själv inte dykt så djupt ner i ämnet då jag sällan har anledning att fundera så mycket över sådana frågor. Jag är av den åsikten att vill man inte få förslag på klipp där det är lättklätt så får man till och börja med låta bli att klicka på dem.
Min poäng, eftersom det verkar som att den inte framgick ur min dikt (😔), är att bara för att nån jeppe nånstans har en åsikt om kvinnor så är inte det en indikator om vart ”feminismen” är på väg. Visserligen en relativt heterogen rörelse men få skulle anse ambitioner om att kontrollera kvinnors kroppar vara feministiska.

Tråden är ju inte upplagd för en givande eller särskilt avancerad diskussion direkt. TS har tex fortfarande inte svarat på vad det skulle innebära att man lägger ut sexistiska filmer på sig själv. (TS hoppas du inte är jätteung för i så fall vill jag inte vara så här dryg, men utifrån din tidigare tråd och dina uttalanden om genusfrågor där känns detta som sagt inte givande. Troll eller väldigt ung är mitt intryck.)

Edit: Skulle för övrigt inte klassa div. socmedia-plattformer som feministiska aktörer så jag förstår inte varför feminismen skulle hållas ansvarig för deras content policies heller.
 
Senast ändrad:
Fy fan vilka nedlåtande svar.

Och alla klär sig efter tycke och smak såklart. Men att kvinnor exponerar sig har många förklaringar...
 
Ehrm. Tvärtom?

Tycker hela frågan är felformulerad från början. Det är inte sexistiskt av en kvinna att existera, oavsett ålder eller kroppsform eller kläder. Objektifiering och sexualisering är problemet. Sen kan man absolut snacka sexistisk media, kvinnofientliga skönhetsideal och internaliserad misogyni, men det är fortfarande inte sexistiskt av en kvinna/tjej att existera i en kropp som lever upp till de idealen i större snarare än mindre grad.
Ja, varför hyllas aldrig en lättklädd, ung tjej som modig?
 
Ja men precis. Men det jag menar är varför är det aldrig någon som hyllar en ung tjej som midig utan direkt stämplar henne.
Men om nu vissa importerade kulturer vill kyla sig så är det väl inget att hetsa upp sig för. Det är väl bara utvecklande med mångfald i vårt samhälle.
 
Ja men precis. Men det jag menar är varför är det aldrig någon som hyllar en ung tjej som midig utan direkt stämplar henne.

Det var ju också nån, minns ej vem, som lagt upp bild på sig själv i bikini och direkt fått reaktionen att hon är modig. Vilket inte var personens avsikt men nu blev det ju uppenbart att personerna som kommenterade att hon var modig inte ansåg att hon hade en normsnygg kropp. Så komplimangen modig blev rätt sur.

Nej det är ett himla minfält detta. Aldrig gör kvinnor rätt.
 
Men om nu vissa importerade kulturer vill kyla sig så är det väl inget att hetsa upp sig för. Det är väl bara utvecklande med mångfald i vårt samhälle.
Va? Jag har aldrig nämnt något om kulturer eller skyla sig? Och var har jag hetsat upp mig? O_o
Hur tolkade du det ur att unga tjejer borde få klä sig som de vill och uppträda som de vill på sociala medier?
 
Nej det är ett himla minfält detta. Aldrig gör kvinnor rätt.
Nej precis. Tycker ofta att kvinnor hackar ner på varandra på sociala medier för att nån klätt sig "fel" eller att skönhets operationen blev "fel". Det är väl en anledning till misogynt beteende som resulterar i att folk mår dåligt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 225
Senast: SiZo
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 911
Senast: Snubbelfot
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Rosett
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp