Shorts på Youtube

Nej precis. Tycker ofta att kvinnor hackar ner på varandra på sociala medier för att nån klätt sig "fel" eller att skönhets operationen blev "fel". Det är väl en anledning till misogynt beteende som resulterar i att folk mår dåligt
Ja misogyni är säkert kvinnors fel. Att folk mår dåligt också. Bra att vi löste det! Jag var bekymrad där en stund att vi inte skulle komma fram till nåt vettigt.
 
Så är det i MIN krets också men den är verkligen inte representativ med samhället i stort och ffa inte hur klimatet är på sociala medier.

Nej, givetvis är ens egna kretsar inte representativa på det sättet men jag tycker absolut att det börjar finnas ett skifte där yngre kvinnor helt enkelt äger sina kroppar och sin sexualitet på ett annat sätt idag än förr. Videon till WAP för femton år sen hade ju knappt varit att tänka på, t ex. Och kvinnor är ofta snabba på att hylla andra kvinnor i detta också, och att det finns en styrka i detta snarare än en svaghet. Att man äger sig själv och visar sin kropp precis som man vill. Sen är klimatet givetvis fortfarande hårt men strukturen att lättklädda kvinnor endast ses ner på har absolut börjat ruckas ordentligt.
 
Jag trodde i min enfald att det var på IG och ffa tiktok sådana klipp läggs upp. Uppenbarligen har jag inte hängt med i utvecklingen.

Däremot är youtube kommentarer en vidrig latrin av rasism och misogyni. Ibland 'roar' jag mig med att gå igenom kommentarerna till vissa klipp och rapportera dem. Vet inte om de tas bort. Youtube är inte direkt kända för att rensa och se till att det hålls en lite-över-4Chan nivå i kommentatorsfältet.
 
Jag trodde i min enfald att det var på IG och ffa tiktok sådana klipp läggs upp. Uppenbarligen har jag inte hängt med i utvecklingen.

Däremot är youtube kommentarer en vidrig latrin av rasism och misogyni. Ibland 'roar' jag mig med att gå igenom kommentarerna till vissa klipp och rapportera dem. Vet inte om de tas bort. Youtube är inte direkt kända för att rensa och se till att det hålls en lite-över-4Chan nivå i kommentatorsfältet.
Jag har känslan att Tiktok är etter värre, fy farao vilka videor som ocensurerat hissas där.
 
En sak som jag har funderat på är varför det är tillåtet med sexism och varför folk lägger upp sexistiska filmer på sig själva. Det gäller faktiskt både tjejer o killar. Ska vi inte motarbeta sånt?

Sånt dyker inte upp när jag tittar på shorts på YT. Det är mest hästar och andra djur samt roliga klipp.
 
Mina första 10 shorts:

1) En liten pojke 1-2 år vara ena arm slutar vid armbågen får träffa en kvinna dom har en likadant arm som han och verkar bli väldigt berörd av det och kramar henne.

2) Matlagning. Nån sorts panerade och friterade pannbiffar.

3) En afroamerikansk man visar hur man ska bete sig när polisen stoppar en om man är sk concealed carrier (högst oklart varför jag får se den men han är väldigt pedagogisk och beter sig som om polisen är extremt lättskrämd men jag antar det är en amerikansk grej jag inte förstår).

4) Någon ritar en bild. Någon annan kommenterar.

5) Någon pratar om en löjligt dyr lägenhet i NY som inte har tvättmaskin och torktumlare.

6) Klipp från en Pirates-film.

7) En rätt otrevlig berättelse om en obduktion.

8) En kvinna som bor i en öken berättar hur hon lyckas odla i sin trädgård.

9) Någon organiserar i sitt kök.

10) Någon lagar en dessert i en tvåstjärnig michelinrestaurang.

Inget lättklätt eller sexistiskt i nån av dem. Men visst finns det. YT algoritm har någ bara förstått att jag inte är intresserad av det.
 
Jag tror att någon behöver lära sig mer om algoritmer på sociala medier och sluta klicka på allt lättklätt...
Ja jag har aldrig tittat på youtube shorts innan jag testade nu. Den enda av mina topp 10 som var lättklätt var nån kort grej med en man i Juventus tshirt och shorts. Det var faktiskt rätt otippat eftersom jag aldrig tittat på nån sport över huvudtaget.
 
Gå in på Youtube och så väljer du shorts, är videor som är väldigt korta. Tror det är max 1min som är tillåtet som jag fattat
Jag kollar nu mina första 10 "shorts" på youtube.
1: Modevisning från något stort, känt modehus som jag inte har så bra koll på.
2: Film på studenfirande där studenter kastar mössor
3: Intervju med någon känd skådespelare (minns inte namnet) som pratar babynamn.
4: Någon.. dans? Inte sexistisk alls. Bara inte förstår syftet med den.
5: Ett klipp om hur det är att få mens ute på långvandringar.
6: Någon person på scen som pratar om när hans barn ville byta kön.
7: Något om övergångsställen i Amsterdam
8: Badrumsrenovering
9: Tik som uppfostrar sin valp
10: Något klipp om hur tokigt vården fungerar i USA.

Jag ser m.a.o. inget sexistiskt på youtube, trots att jag tittar på många olika typer av klipp där och tittar en stund på youtube nästan varje dag.
 
1658481457822.png

Kollar mest på tech, let's plays och lite musik.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: SiZo
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 810
Senast: MiaMia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp