Bukefalos 28 år!

Sigma dressyr från hööks

I

Ingalillo

Är det någon som har eller känner någon som har denna sadel? Ligger den bra? Jag vet att man får vad man betalar för, men är det väldigt dålig kvalitet?

// Ingalill
 
Nja, inte dålig.
Ligger bra? Det beror precis på hur hästen set ut ju. I det här fallet blev det en retur till affären.
Man får vad man betalar för sen kanske den inte håller i tio år.
Tyvärr upplevde jag den som en "underlivskrossare". Vill man ha en korrekt lodrät sits så är det bara att glömma ur självbevarelse synpunkt. Är man nöjd med att sitta bekvämt på baken så funkar den.
Mvh T
 
Blaha, skit och lite till skulle jag vilja beskriva den här sadeln som...Den är hemsk att sitta i, som någon annan sa "underlivskrossare"....Den är hård, ligger inte bra vara sig min rakryggade häst eller på den som är lite mer rundad....Nej, jag skulle satsa på en annan sadel och betala lite mer för att iaf få lite bättre kvalitet ;), för den här är inte skön att sitta i :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 015
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
831
Senast: Hazel
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 695
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp