Bukefalos 28 år!

Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Som det är nu så innebär förskoleklass bara 75%, vi får inte lika mycket planering osv som de "riktiga" lärarna även om vi gör lika mycket som dem... :meh: Så om man vill jobba heltid så är det fritids som gäller. Men eftersom de egentligen inte behöver nån mer på fritids så hade de väl inget annat än att lägga mig som resurs åt detta barnet...
Nej att alltid missa den gemensamma planeringen känns inte alls bra, jag mailade fackombudet ikväll och frågade om det är okej att de gör så. Så jag får väl fortsätta vara besvärlig...
 
Sv: Singeltråden 52

Du får komma till Stockholm nån mer gång i höst! När jag också är där. Så drar vi med oss Jallan ut och bubblar!
 
Sv: Singeltråden 52

Jag får försöka hinna med det också helt enkelt, känns som att början av min höst är väldigt fullspäckad iaf :D
 
Sv: Singeltråden 52

Gällande second hand tror jag du hittar de riktiga fynden på loppisar utanför stan. Jag tycker ofta att de stora som ligger i stan är lite dyra och tråkigare. Man behöver inte åka så värst långt utanför stan heller, har varit på ett bar bra i Kungsbacka till exempel och i Kungälv finns ett par som är helt okej. Sen har de ju bakluckeloppis på (?) slottskogsvallen med jämna mellanrum nu på sommaren. Nackdelen är väl att det är svårt att prova om det är kläder om det är det du är efter.

Njae, det finns bra ställen i stan också. Jag är fäst vid översta våningen på Myrorna vid Järntorget. Där hänger de upp alla de udda kläderna från märken de inte känner igen (= win!!!). En del är overprized med det går att göra fynd (= allt som kostar mindre än en hundring men är i gott skick eller mer men då är äldre och bättre kvalitét också). Jag har ganska mycket därifrån i min garderob, mer än från kedjorna skulle jag tro.

*påtalomsecondhand*

Vi är inne på sista dagen imorgon, flyger dock inte förän vid halv tio på kvällen så har hela dagen på oss innan vi måste åka ut till flyget. Jag har shoppat deluxe i både second hand-affärer och på marknader. Trots att två affärer som jag ringat in inför resan hade hunnit stänga under senaste månaden och ersatts med andra och ganska värdelösa substitut. Har shoppat kläder i lösvikt, vilket är typ roligaste idén någonsin, och gjort en del fynd per plagg också. Hittade tre festklänningar (en sådan tur att det finns en del att fira i höst), en hög med blusar och kjolar och en jacka. Samt smycken, väskor, skärp och presenter till mannen. Fick ragga tag på en stilig och intet ont anande karl i affären som kunde agera modell åt mig eftersom jag hade lämnat mannen i fel land (och det är helt omöjligt att shoppa vintage genom att bara titta på lapparna i kläderna, för det första saknas de ofta och för de andra är de som faktiskt sitter där sällan överensstämmande med verkligheten), han var dock ytterst hjälpsam och provade snällt åt mig :D
 
Sv: Singeltråden 52

va tråkigt att det blivit så :( Hoppas det löser sig så du kan vara med på planeringen iaf!

----

Själv är det lågt just nu :( Tråkigt att det inte verkar bli mer med dejten, men är han inte "där" så är det ju ingen idé ändå. Skall prata ikväll igen..
Blir skönt att resa bort imorgon iaf! Hoppas på en riktigt avslappnande semester!!
 
Sv: Singeltråden 52

Tja, vi är väl ute efter lite olika saker på second hand helt enkelt du och jag. :)

Ceta: Tråkigt med snubben. Hoppas att semestern blir grym och bringar lite klarhet för er båda.
 
Sv: Singeltråden 52

Själv har jag varit i Stockholm i helgen och haft det alldeles fantastiskt om jag får säga det själv (och det får jag ju). Tänk vad det kan göra gott att bara komma iväg lite i gott sällskap.
Sprang dessutom på en gammal kompis ifrån USA som jag inte sett sedan förra sommaren och blev alldeles lycklig, så nu bestämde vi att jag ska åka och hälsa på henne i Skåne snart vilket ska bli underbart roligt.

Är nu lovad vikariat fr.o.m. v.37 och tänkte nästan unna mig lite ledigt innan dess. Nästa vecka kanske, om inte rastlösheten blir för stor. :)

Livet är i allmänhet rätt fint just nu!
 
Sv: Singeltråden 52

Åh, underbart med fint liv! Gillar till tusen (även om det inte finns någon specifik knapp för det här inne)! :D
 
Sv: Singeltråden 52

Ja det planeras väl en del :D

Jaaa! :banana:

Vi har köpt en säng, bokhylla, tv-bänk och även påbörjat vår porslinsamling (nu saknas det assietter, fat portionsskålat och en stor skål (typ salladsskål) som rymmer 5 liter) idag! Är mycket nyfiken på att provsussa sängen. Imorgon blir det soffa, soffbord och kanske tv (när vi har kommit fram till hur stort åbäket ska vara). Och i helgen blir det mattor och allt annat som vi inte redan har, och sen är det här distansandet SLUT!

Men kan tusan inte förstå att jag skulle gå och köpa en säng ihop med Trapphuset! :D
 
Sv: Singeltråden 52

+ alla andra

Men vad fina ni är! :love:

Blir alldeles rörd. :)

Det har väl egentligen inte hänt så värst mycket utåt, men inuti är allt hundra gånger bättre.

Evvan, härligt att det planeras och Grisen, härligt att bli sambo! Fina liv!
 
Sv: Singeltråden 52

Ja, vi har ju egentligen varit sambos i flera månader nu, men mannen fick jobb i Stockholm i juni och har veckopendlat. Men nu är det i en riktig lägenhet (inte 21 kvadrat), med ett riktigt sovrum... Och åååh ska bara bli så härligt att veta att sommaren är över och att vi är tillsammans på heltid igen! Sommaren har varit så jobbig på alla sätt och vis, så är så glad över att den börjar att ta SLUT.

Dessutom är jag rätt nöjd .ed att vi flyttar nu, då jag inte får anstränga mig fysiskt på minst fyra månader. Så jag kan mest sitta på en kartong och rulla tummarna och titta på när karln bär :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 617
Senast: bollen__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 220
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp