Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Men kan du inte bjuda hem folk istället då? Bjuda in på fika och be dem köpa med kaffebröd när de tackar ja, borde inte vara omöjligt? :)

Bor för långt från civilisationen. Folk vill/orkar/kan inte ta sig hit. Varje gång jag frågat rinner det ut i sanden. Med undantag för en person då, hon är guld värd.

Får nog helt enkelt inse att det får vara såhär i åtminstone 2 veckor. Jag överlever nog.
 
Sv: Singeltråden 55

Det kändes jättejobbigt (men ändå lite bra), det var det första mötet och jag tror inte att jag hann vara där i en minut innan jag började att stortjuta :o

kl

Läkaren var i alla fall väldigt trevlig. Men hon glömde att skriva ut medicinen, och när jag ringde idag så var hon självklart sjuk så jag fick prata med VÄRLDENS mest otrevliga läkare. Min vän hade träffat henne i måndags (och hon gick därifrån gråtandes), och nu försökte hon att dumförklara mig för att jag frågade hur jag ska trappa upp medicinen (för det glömde vi att prata om igår).


Var såå nära att säga något i stil med "Ursäkta mig, men vet du vems dotter jag är?" à la Kim Kardashian... Har KUWTK som sportlovssällskap och man blir ju lite hjärntvättad :angel:
 
Sv: Singeltråden 55

Det går att sänka kraven personlighetsmässigt också, vilket var vad jag syftade på. Du skriver ju själv att de du inte får intresse för själv blir intresserade av dig, det bör ju ha något med det hela att göra. Eller så beter du dig annorlunda med såna du inte får intresse för jämfört med såna du får det för? Det kan ju vara såna små saker som att man inte blir lika påverkad av känslorna för såna man inte blir intresserad av och därmed är mer säker i sättet, bekväm i situationen (inte på något sätt nervös eller så) och därmed får någon annan utstrålning och blir mer attraktiv. Och det lär ju kunna funka åt andra hållet också i så fall...
 
Sv: Singeltråden 55

Jag vill också ha sportlov! Tycker faktiskt det är lite elakt att jag inte får lov bara för att jag pluggar på distans. :(

Suger för övrigt med otrevliga läkare, jag har träffat på ett par såna också... Vansinnigt att de får ha kontakt med folk.
 
Sv: Singeltråden 55

Dom som blir intresserade av mig, men som jag inte har intresse för, är folk som inte går att föra en diskussion med. Mina fördomar säger att dom bara ser ett yttre, och inte bryr sig om vad som finns innanför av den anledningen. Men det gör mig uttråkad. En kille kan vara hur snygg som helst, om det inte går att prata med honom så går det inte att bygga någonting.

Den stora skillnaden i beteende är att jag försöker ignorera dom som passar in i beskrivningen ovan :angel:
Men ja, nåt fel lär jag ju göra.
 
Sv: Singeltråden 55

Du kanske ska testa att ignorera de du intresserar dig för också? ;) Haha nej men det kanske är så simpelt att det inte har med ditt beteende att göra utan de bara faller för din intelligens?
 
Sv: Singeltråden 55

Jag pluggar på distans också, det hindrar inte mig :angel:
Dagens ridlektion blev dock inställd, instruktören är sjuk :(
 
Sv: Singeltråden 55

Haha ja, kan införa ignoransmetoden. En hyfsat enkel metod - men med ett mycket osäkert resultat!
 
Sv: Singeltråden 55

Inget sportlov här heller, hade inte ens uppmärksammat att det är sportlovsveckor nu? :p

Men snart är det OS-veckor och något säger mig att skolarbetet kommer bli lite lidande. Peppad!
 
Sv: Singeltråden 55

Tror egentligen att det är senare, vecka 8 eller 9. Men det passade mig och björnen nu, och när man är vuxen så får man väl ta lov när man vill? :D
 
Sv: Singeltråden 55

Alltså, längtar just nu sönder efter att få bo i torpet! Tittar på lite bilder och ÅH vad jag längtar! Vill sitta där och titta ut genom fönstret på fåglarna och elda i spisen och baka bullar i mitt lantliga kök. Det är som att ha ett distansförhållande! Man bara längtar och längtar och helgernas jobb räcker inte till eftersom jag bara jobbar där och går hem. Jag vill bo!

Och så slänger jag in en inredningsfråga: När man planerar ett kök, är det okej att ha matplatsen i hörnet utan fönster och köket i hörnet mellan de två fönstren? Är det tråkigt att inte ha matbordet vid ett fönster? Fönstren är idag rätt låga men vi planerar att i så fall höja dem så kan man ha t.ex. diskbänk vid ett av dem och kika ut när man diskar. Eller bara en bänkyta. Man kan ju ha matbordet i hörnet mellan fönstren också, det blir ljusare men fortfarande ingen direkt utsikt. Ska bordet däremot stå vid ett av fönstren så man kan titta ut försvinner enorma golvytor och jag har ingen aning om hur jag ska få plats med spisen. :p
 
Sv: Singeltråden 55

Nä, inte nödvändigt med fönster vid matbordet. Tycker jag då, så länge man kan få ljus från annat håll. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Ja rummet är cirka 4x4 meter eller lite mer, så fönstren är liksom inte långt borta med fönster i två väderstreck + öppet till farstun med fönster i dörren och i trappan. Med matbordet i det "mörka" hörnet kan man ju trots allt kika ut genom fönstren fast på håll, om man inte sitter med ryggen mot dem. Och så lite mer ljusgivande lampor än vad som sitter där idag, det är på sin höjd dunkel belysning från taklampan. :p

Skönt att nån stödjer min idé! :)
 
Sv: Singeltråden 55

Ja, men då känns det ju klart viktigare med yta och plats, tycker jag i alla fall. :)
 
Sv: Singeltråden 55

Jag gillar dina åsikter. ;) Tanken är att ha spisen i en köksö och med den här planeringen blir det gott om plats till det! Jag har ju en vedspis också som tar en massa plats som inte är särskilt flyttbar, så man får planera lite runt den också. Och farfar specialbeställda, extra långa kökssoffa som allra helst också ska få plats. :D
 
Sv: Singeltråden 55

Men inte är det kört för tre års tid bara för att det inte funkar nu? Skulle du få rest på några poäng får du väl scn efter du tjänat in dem på nästa program? Eller har jag fattat helt fel nu? :crazy:

cili: va jobbigt! Kan till viss del känna igen mig då jag ligger hemma förkyld för 6e dagen i rad (och har inte haft en helt frisk dag sen typ september :grin: ) och bara av det tar psyket stryk. Känner mig oälskad och ensam. Tack gud för katten säger jag bara! Crazy catladies ftw!
 
Sv: Singeltråden 55

va bra att det kändes lite bra iaf :) Jobbigt tror jag det är svårt att undvika att det är samtidigt ;)
Dumt med oförstående och sjuka läkare dock!!

Chili: Förstår att du längtar! När är det tänkt att du skall flytta ut?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 682
Senast: Tiger tok
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 176
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har suttit och funderat en del på nästa hund. Det lär dröja minst 1-2 år innan det blir aktuellt. Jag älskar ju schäfern som ras...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 697
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp