Sista dagen

Idag är det sista dagen innan semester och även sista dagen på vikariatet jag haft senaste året, så det har varit en del saker att "wrap up" och avsluta, men jag är i fas - det är bara en lös tråd och den är fördelad till en annan som jobbar med frågan. Efter semestern startar jag som kurator igen, var ett tag sen jag gjorde det sist (slutade med det vintern 2018/2019) men det känns bra. Ska bli kul att jobba med ungdomarna igen :) Dessutom är det på min gamla enhet så jag får tom tillbaka mitt gamla rum - så det känns inte ens som ett nytt jobb utan det är bara att gå tillbaka och starta upp.

Lille hästen har haft en grym vår med jätteutveckling, så han får lite semester nu. Kanske blir lite motionerad för att hålla den runda magen i schack men han får träningssemester.

Enda molnet nu är att jag inte känner mig helt 100. Har faktiskt en tid på VC på måndag för en koll. Det är säkert absolut noll fara på taket utan bara nån infektion som ligger och bråkar, men jag har ju lärt mig att ta saker på allvar (:meh:) och jag känner mig ungefär som jag gjorde förra året efter semestern (med bortförklaringar som "jag håller nog på att bli förkyld", stress pga nytt jobb osv) och då var det ju cancer som var boven, och nu tickar jag i boxar på en del symtom som skulle kunna vara allt ifrån "du behöver semester" till "grattis, du har en ny cancer" - och det skulle även kunna vara biverkningar på den medicindos jag har nu, sååå - bäst att kolla i tid, även om det känns lite löjligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu är jag där igen. I ett mellanläge inför hösten, taggad men även nervös och lite känslan av ”vafan har jag gett mig in på nu”. Jag har...
Svar
1
· Visningar
414
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 660
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 187
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 812
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp