Bukefalos 28 år!

sitta och plugga i huvudstaden?

Sv: sitta och plugga i huvudstaden?

Nej, studentpalatset är jätteomysigt och stentrist, det absolut enda man kan göra när man sitter där är just att plugga, det inspirerar inte till något annat, inte ens dagdrömmeri. Vilket kan vara rätt positivt när man måste plugga.;)
Det låter som en bra plats för mig att sitta... :)
 
Sv: sitta och plugga i huvudstaden?

När jag har varit på Studentpalatset har det varit ganska mkt folk och svårt att hitta en plats att sitta ostört på. Men det beror ju på hur mkt man kan slappna av när det hela tiden prasslas med papper och så vidare. Och imorgon är det även fredag och ska vara fint vädder så det kanske inte är så många där.

De senaste dagarna har jag suttit på Sthlms Univesitet i B-huset på plan 5. Nästan inget folk alls där. Jag har haft ett eget bord med mkt plats att bre ut mig på. Annars brukar det vara ganska fullt på universitetet också. I biblioteket där på övervåningen brukar man också få plats och på fredagar är det inte så mkt folk.
 
Sv: sitta och plugga i huvudstaden?

riksdagsbiblioteket :love:

Men vad för platser/typ av bibliotek tycker du annars om att studera på eller vart ska efteråt.
 
Sv: sitta och plugga i huvudstaden?

Alltså, jag har egentligen inte så jättestora krav - på mitt eget universitet sitter jag ibland på bubbloteket :p och lika ofta vid något bord i korridoren eller "pelarsalen" (där de flesta studenterna i den aktuella byggnaden passerar och/eller sitter och äter).
Jag vill ha ett bord att sitta vid och möjlighet till internetuppkoppling, under typ 2 timmar. Skulle det råka vara fullsatt så går jag nog på stan och shoppar i stället, för tiden är för begränsad för att leta runt efter andra ställen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: Emine
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 984
Senast: Yrsel
·
R
Kropp & Själ Jag funderar på att tillbringa ca 6-8 veckor i vår någonstans i Latinamerika. Jag vill plugga lite spanska, kanske ett par timmar om...
2
Svar
39
· Visningar
2 773
Senast: Raderad medlem 6459
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 230
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp