Sitta utanför förlossningsrummet?

NagelacksBeroende

Trådstartare
En diskussion som kom upp. Får man ta med sig vänner till en förlossning? Alltså inte in i själva rummet, men sitta utanför rummet.

(Nej jag är inte gravid, haha)
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Jag vet inte men borde det inte vara ganska trakigt? En forlossning kan ju ta hur lang tid som helst. Och sa far man anda inte se nagon action...
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

min syster satt o väntade i korridoren. hon skjussade in mig till sjukan när det var dags o vi mötte min sambo där....ungen var mer el mindre ute när vi kom fram s hon väntade kvar o fem minuter senare var allt klart.
Jag ville att hon skulle vänta ifall jag behövde henne. med allt uppstädande efteråt dröjde det väl kanske 20 min innan hon fick komma in.

men jag hade åandra sidan sagt redan långt innan att jag ville att hon skulle vara med utanför...min sambo är väldigt snäll och jag ville ha med någon som kunnde sttyra o ställa om det behövdes.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Vi fick barn för 9 månader sedan i Karlstad. Där fick man ha med sig pappan + en till om man ville in på rummet.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Samma här i Västerås.

Men jag vet inte om det skulle vara okej om en person satt utanför salen....
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Fast varför?

En förlossning kan ju ta jättelång tid. Då kan man väl lika gärna ringa den tänkta personen när bebisen är ute, så kan personen komma då och slippa tillbringa en natt eller mer i en sjukhuskorridor.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Jag säger som de andra. Det kan ta hur lång tid som helst och lär vara rätt tråkigt. Jag kom in strax innan tre på natten och vår dotter föddes 13.17. Jag tror inte ens att min otroligt förväntansfulla syster hade velat sitta där och vänta i 10-11 timmar. :p
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

I Uppsala får 2 personer följa med, och de ska vara friska. Uppe på BB om jag minns rätt bara familjen, pappa och ev. syskon till bebisen.

På akademiska finns de en tv-hörna på förlossningen, med någon soffa, kyl och micro. Men ska man som vän sitta där har man det nog bekvämare hemma. En förlossning kan ju ta flera dagar och sluta på operation.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Nu förstår jag såklart att det skulle kunna vara tråkigt osv, frågan var mer om man FICK. ;)

Det är inget jag planerar heller för den delen, utan det var bara en diskussion.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Vet inte hur det är på andra sjukhus, men i uppsala finns även några soffor precis utanför förlossningsavdelningen och där får ju vem som helst sitta. Annars kan man ju vänta om det finns någon caféteria eller nått.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Tänkte att det kunde vara något sådant. :)
Vet inte alls hur det ser ut här där jag bor, men tänkte att om alla tar med sig 2 - 3 personer "extra" utöver partner/annan person, så skulle det ju kunna bli rätt trångt..? Även om det är utanför rummet då. Därav diskussionen om att man kanske inte får ta med sig "vem som helst"...
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Jag tror inte ens att min otroligt förväntansfulla syster hade velat sitta där och vänta i 10-11 timmar :p
Jorå! Din syster är lika uthållig som hon är vacker och intelligent så det är lugnt!

;)
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Trångt tror jag inte, rummen jag fött i har i alla fall varit jättestora, går nått snett kan de ju vara 10 st personal där inne, kuvös och allt vad nu kan tänkas behövas.

Det känns ju som om klitoris hamnar vid naveln när bebisen kommer ut, hur det ser ut vill jag nog skona mina vänner från ;)
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Aha inte som på förlossninsklinikenserien från USA när de är så många besökare i rummet att BM knappt kommer in genom dörren :D
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

i växjö får sambo eller vän eller annan närstående närvara vid förlossningen.
stackan den som fått följa med mig första förlossningen då, kom in vid midnatt på måndagen och elias kom 14.43 på onsdagen;)
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Aha inte som på förlossninsklinikenserien från USA när de är så många besökare i rummet att BM knappt kommer in genom dörren :D

Hm , jag skulle inte ha velat ha far o mor o deras föräldrar på plats när jag födde. :o
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Jag hade kunnat tanka mig att ha med en kompis in pa rummet. Jag hade sjalv tyckt det var spannande att vara med nagon van pa deras forlossning. Min klitoris hamnade inte vid naveln och min forlossning hade nog inte skramt nagon heller (om man inte ar extremt lattskramd). Sambon daremot hade jag kunnat vara utan, han hade kunnat vanta pa puben och sa kunde vi ringt honom nar huvudet var pa vag. Inte for att han var ohjalpsam eller sa, men jag behovde liksom ingen dar nar jag fodde.
 
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

Vad händer om den tilltänkta pappan är sjuk då? Typ förkyld? Då får han alltså inte vara med, får han komma in efteråt eller när är det egentligen ingen risk med en förkyld anhörig?
Råkade läsa och blev lite nyfiken :)
 
Senast ändrad:
Sv: Sitta utanför förlossningsrummet?

ja skulle kunna ge vad som helst för att få med på en förlossning och ångrar lite nu i efterhand att vi inte filmade, som andreas ville göra.

men herregud, va häftigt att fa vara med! å stå å kämpa bredvid!!! :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 623
Senast: Milosari
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 840
Senast: Mirtai
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
279
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp