Sv: Sitter dessa bak o fram???
Jag tror dock att _Mimmii_ kallar skyddslappen för spännet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om dom slår sig så långt bak så får man ju antingen be hoslagaren gör nåt åt det eller byta. Jag har sådana skydd fast av annat märke o dom e markerade me r o l!
Trevligt att läsa alla era svar!!!
Jag har hållt på mycket med trav.
Där är många bakskydd formade som dessa skydd jag angav på bilden (fast höga, långa skydd) + en extra flärp som skyddar kotan. Hade det varit som detta skyddet hade det varit på fel håll.
På dom skydden dras det understa elastiska kardborrespännet bakåt och den översta framåt.
http://kalmarstravshop.jetshop.se/pub_images/original/2100_2200_2300_p_123.jpg
Undrar egenligen vad som är rätt.
Nej det är ju rätt? På det skyddet som det står Right på knäpps det yttersta spännet/skyddslappen/vad man nu vill kalla det bakåt![]()
Detta har stötts och blötts otaliga gånger här på forat och mig veterligen finns ingen absolut sanning så jag brukar sätta dem på olika håll varje gång.
Fast nu tror jag att det där är skydd mot strykning inte mot slag. En travare har man skydd på för att skydda mot slag framifrån från hästens framhovar i hög hastighet. Strykning är när bakhoven stryker mot andra bakbenets kota. Då kommer kraften bakifrån och baksidan bör skyddas mer.
JAAA, titta :-) Kanske gäller just bara detta skydd...