Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

M

Mayara

Vår son är snart två och vi vill ha tag i en smidig sittvagn/sulky till honom. Vi har en Emmaljunga Cerox nu som vi ska sälja eftersom den börjar kännas för klumpig nu när han vill vara ner mer på marken och gå själv. Vi har också en vanlig hederlig sulky, men den har inget bra liggläge och tar sig inte fram så bra ute på landet.

Den vagn vi söker ska
* kunna fällas tillbaka så att det blir ett bra liggläge om han vill sova när man är ute.
* ha rejäla hjul som tar sig fram och inte låser sig.
* ha någon form av suflett som skydd
* vara lätt att fälla ihop
* inte väga jättemycket men ändå ha en ganska rejäl konstruktion
* ska helst klara upp till ca 20 kg. (Han väger 15 nu gullklumpen :love:)

Vad har ni som håller på i stallet/bor på landet för vagnar? Har kollat på Crescent, Hersules, McLaren mfl. men inte riktigt vågat mig på ett köp än... Tips tack!! // Mayara
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Måste ni verkligen ha fullt liggläge? Middagsluren har Freddan sovit i sittvagnen länge nu i halvläge, han är nyss fyllda två år... Vi har en Emmaljunga sulky som har fungerat väldigt bra, men den sälja visst inte längre? Skulle jag välja ur deras sortiment idag så är det nog scotern jag skulle välja.
Från Brio gillar jag Race men även Sitty.
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Jag var på bilutställning i helgen och tjuvtittade även på barnvagnarna som rullade där. Och kom fram till en sak.

Absolut inte rörliga framdäck!! De kanske går att låsa vad vet jag, men medans de flesta guppade fram i gräset överallt så kom det en och annan vagn och de körde, tvärstopp för hjulen i fram ställde sig på tvären för det kom en grästuva, backa, framåt, backa, framåt, backa så körde väl en 10m och så samma sak igen.
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Brio Sitty. Suverän sulky.

Sufflett finns som tillbehör. Visserligen har den bara två rygglägen, men mina döttrar har alla sovit gott i den. ( har en 2:åring och en 3,5åring). När de var mindre använde jag en brio vinteråkpåse på vintern så blev den riktigt mysig och varm.
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Vi har en emmaljunga sulky den liknar nog en sitty mycket tror jag. Min son tycker om att stå ute och sova ibland, därför vill jag ha fullt liggläge. Känner igen det där med hjulen, pmm, var med dottern och promenerade med vagnen när hon red igår och vi råkade ut för samma sak med sulkyn fast det är fasta hjul, därför är det viktigt med nåt som är av XC- stuk ;)
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Jag måste hålla med om att Brio sitty är super, den är stadig å tar sej fram överallt, en tvååring kan lätt sova "lite ihopsjunken" i den, vi har förbrukat inte mindre än 8 (:eek::eek::eek:) sittvagnar till 2 barn, det har varit alla möjliga märken å modeller, men det har varit både hjulaxlar, handtag å andra grejjer som gått av, MKT farligt! I butiken svarar dom när man klagar att "de är inte djorda för att dra i terräng, i trappor osv" hellst ska en vagn bara gå rakt fram på asfalt, utan så mycke som en trottoarkant...
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Förresten är det en Brio vi har. Jag blev lite förvirrad. Men jag vill ha nåt mer bättre liggläge och större hjul som sagt.
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Emmaljunga scooter har vi och vi är jättenöjda! Den är smidig, men ändå rejäl och tar sig fram nästan överallt utan problem. Sonen sover gott i den också!
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Emmaljunga scooter har vi och vi är jättenöjda! Den är smidig, men ändå rejäl och tar sig fram nästan överallt utan problem. Sonen sover gott i den också!

Samma här! Dottern sover dock aldrig i vagnen längre.
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Min son hade (har) en brio race från 1 1/2 års åldern, han sov hur bra som helst i den!

Den tar sig fram överallt och jag bor på på landet-landet....
 
Sv: Sittvagn/sulky som tar sig fram på landet.

Det låter exakt som du beskriver vår Brio Race. Jag är jättenöjd.

Brio Sitty kan man inte fälla bakåt. Annars är den något lättare (men verkar lite rangligare).
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 572
Senast: LaMagia
·
Småbarn Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså...
Svar
11
· Visningar
752
Senast: Monifa
·
Övr. Barn Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl...
2
Svar
22
· Visningar
2 036
Senast: ako
·
Småbarn Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man...
Svar
6
· Visningar
3 035
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp