Sjuk under förlossning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

B&B

Trådstartare
Förlossningen närmar sig, har bf 11 mars, och börjar typiskt nog känna mig lite krasslig... Kanske är det bara en liten förkylning som snart är över men oroar mig för att hamna i influensa eller så och vad händer om värkarna börjar då? Man kan väl inte orka föda barn med 40 graders feber och andra symtom? Jag låg tre veckor för några månader sen, hade en hemsk hosta dessutom och när jag sa till barnmorskan att det var tur att det inte var dags då för med den hostan hade jag aldrig klarat det så sa hon att det brukade vara så att kvinnors andra krämpor försvinner när de ska ha barn. Kroppen kan bara koncentrera sig på en sak i taget liksom, men har man feber så har man väl, den lär väl inte försvinna, försöker de stoppa värkarbetet då eller vad gör de? Någon som har erfarenhet eller oroar sig för samma sak?
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Jag vet inte hur det är att vara sjuk under förlossning. Men jag hade feber när jag födde min dotter. Nu var det inte till följd av sjukdom, utan det var sk. "arbetstemp" som man tydligen kan få när man anstränger sig hårt vid förlossning. Jag hade runt 39 grader och visst var jag helt slut, men jag vet ju inte om det hade med febern eller förlossningsarbetet att göra (förmodligen båda). Det var iallafall jobbigt att ligga med frossa och skaka mellan värkarna. Jag tror jag aldrig har frusit så mycket i hela mitt liv, samtidigt som jag var svettigare än jag någonsin har varit.. (man är inte så himla fräsch inne i förlossningsrummet :angel: ).
Allt gick då bra i slutändan och var då huvudsaken.

// K
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Jag tror att kroppen väntar med att sätta igång förlossnigen ifall du är sjuk. Många hävdar att förlossningen sätter igång när kroppen är utvilad. Det är något den reglerar själv. Men givetvis finns det väl undantag.
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Jag fick höra när jag gick på föräldrautbildning innan min förlossning att det inte är ovanligt att man kan känna sig krasslig innan. Det kanske är så att det är din förlossning som är på g nu helt enkelt.
Men jag hörde ju också att kroppen väntar tills man frisknar till om det nu är förkylning eller influensa.
Lycka till!
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Hur det är att vara sjuk vet jag inte, men jag kan ju meddela att det inte är någon höjdare att ha hosta EFTER förlossningen. Jag höll på att få lunginflammation eftersom jag vägrade hosta när jag behövde för det gjorde så vansinnigt ont... Ajajaj i stygnen.
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Stelpa skrev:
Jag fick höra när jag gick på föräldrautbildning innan min förlossning att det inte är ovanligt att man kan känna sig krasslig innan. Det kanske är så att det är din förlossning som är på g nu helt enkelt.

Aha, kan ju hoppas att så är fallet då! Men tyvärr är sambon också krasslig så verkar mest troligt att det är vanlig förkylning. Tack iaf!
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Jag var jätteförkyld vid förlossningen, med feber, kanonsnuva och lite hosta.
Konstigt nog tänkte man inte på det just då :angel: Efteråt blev jag snarast friskare, eller så var det att jag bara kunde tänka på att inte drunkna i mjölkträsket :p

Bebisen fick ju rätt antikroppar direkt via råmjölken så han smittades inte av någon i familjen.

Inte förrän senare när han var en månad och storebror drog hem nya fräscha dagisvirus :crazy:

Det ordnar sig ska du se :)

Lycka till :bow:
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Silverkedjan skrev:
Jag var jätteförkyld vid förlossningen, med feber, kanonsnuva och lite hosta.
Konstigt nog tänkte man inte på det just då :angel: Efteråt blev jag snarast friskare, eller så var det att jag bara kunde tänka på att inte drunkna i mjölkträsket :p

Bebisen fick ju rätt antikroppar direkt via råmjölken så han smittades inte av någon i familjen.

Inte förrän senare när han var en månad och storebror drog hem nya fräscha dagisvirus :crazy:

Det ordnar sig ska du se :)

Lycka till :bow:

Där lyfte en sten från mitt hjärta.
Jag har haft tre sjuka barn här sen i tisdags förra veckan, två är friska nu men den tredje har 39 graders feber och hosta. Dessutom känns det som jag håller på att få feber också och hosta det har jag redan... :crazy:
Jag hade BF igår men den lill* har visst inte så bråttom.

Jag hade räknat med att vara hemma från Karlskoga ;) vid det här laget och jag har inte ens tagit mig dit än :crazy:
 
Sv: Sjuk under förlossning?

Jag tror att man får ett sådant hormonpåslag under förlossningen att förkylningssymtomen liksom försvinner till stor del. Precis som man kan "maskera" en infektion med kortison.

Och familjens smittämnen skyddas ju den lill* mot.

Grim - vill du bli påhälsad och servad på BB :)

Tim/ 070-6289512
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 618
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 244
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 510
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag är inne på mitt sjätte dygn av förkylning/influensa (?) nu och börjar bli lite tokig. De två första dagarna hade jag nog feber och...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 428
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp