Sjukpensionär och gravid...

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fullblod

Hur ska du kunna ta hand om ett barn om du inte ens kan jobba i vanliga fall??... det är banne mig frågan jag får varje dag sen jag blev gravid... Har nämligen aktivitetsstöd eller vad det heter på halvtid... dessutom blev jag helt sjukskriven från april för att mina axlar helt slutade fungera... visst mår jag dåligt ofta och önskar att jag inte alls fanns på jorden... men sånt e läget... inget jag kan göra så mycket åt nu... bebis är på väg... är nu i v.31... visst förstår jag att det kan bli jobbigt när bebis kommer, men sambon och jag får väl helt enkelt hjälpas åt... Varför ställa såna frågor överhuvudtaget?? :confused: Precis som om jag inte tänkt på detta flera gånger själv redan...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jag har en son på 5 år och gick sjukskriven hela grav pga inflammation i h axel, min läkare var så snäll som sa att jag skulel vara glad om jag ens kunde lyfta mitt eget barn när h*n föddes.

Jag har sedan dess utvecklat MS och nog klarar jag mig, jag har också sjukbidrag på 50 % man lär sig vad man klarar av och inte.
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jag reagerar oxå när jag läser sånt.Varför är det så självklart att det dessutom är mamman som kommer sköta barnet ensamt?Barnet har en pappa i de flesta fall oxå :smirk:
Men det är fel att man skriver att man har en pappa som hjälper mamman med barnet, vadå hjälper?En pappa är ju en pappa, vilka mammor hjälper sin andra hälft med sina egna barn?Bara undrar
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Men jösses så bra du skrev :bow: :bow: ... kunde inte sagt det så bra själv... tycker att det är självklart att man hjälps åt helt och hållet... men det är väl tyvärr inte alla som tycker det... mina svärföräldrar tex... men det kan väl bero på att de fortfarande lever i stenåldern med henne som hemmafru och han kommer hem och lägger fötterna på borden å hon ska servera öl och mat... skönt att inte sambon ser det så iaf...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jo jag antar att det kommer att visa sig ganska snart vad som funkar å inte... själv har jag insett det för länge sedan och dessutom accepterat att jag är sjuk... frågan är varför inte andra kan göra detsamma :confused: ... Får väl bara skita i alla andras kommentarer och fråga lika dumma frågor tillbaka eller nåt...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Vi har sonen på dagis på heltid och under dagarna gör jag sånt jag orkar, det jag gör på tex 6 timmar gör en frisk människa galant på 1 timme. Det värsta är att jag är så förbannat trött jämt och det är det som gör att jag inte orkar.

Nu har sonen som tur är ( eller egentligen inte ) haft en sjuk mamma hela livet och det gör att det är normalt för hans del.

Dom dumma kommentarerna som kommer är det bara att skita i eller så förklarar du för dom varför du är sjuk och vad du har och hur det påverkar dig och din vardag och hoppas på större förståelse från dom hädanefter.
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jo visst borde man skita i kommentarerna egentligen... men det känns ju mindre bra när det är ens egen "svärfar" som påpekar att man faktiskt bara är lat och mesig... jag skulle ju för alltivärlden jobba om jag bara kunde... önskar inget högre... har funderat på det där med dagis oxå... det känns som om det kommer att vara det bästa för min del oxå sen när mammaledigheten är över... vill ju faktiskt orka med hästarna oxå eftersom det ändå är de som får mig att må så pass bra som jag gör... så dåligt som jag har mått sen jag sålde nu i våras har jag aldrig mått... så nog blir det ny häst i vår eller nåt när man känner att man hinner och har råd...

Tack för stödet... det behövs verkligen... inte så lätt att få det här när föräldrarna bor så långt bort som de gör...

Kram
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Fullblod skrev:
Hur ska du kunna ta hand om ett barn om du inte ens kan jobba i vanliga fall??... det är banne mig frågan jag får varje dag sen jag blev gravid... Har nämligen aktivitetsstöd eller vad det heter på halvtid... dessutom blev jag helt sjukskriven från april för att mina axlar helt slutade fungera... visst mår jag dåligt ofta och önskar att jag inte alls fanns på jorden... men sånt e läget... inget jag kan göra så mycket åt nu... bebis är på väg... är nu i v.31... visst förstår jag att det kan bli jobbigt när bebis kommer, men sambon och jag får väl helt enkelt hjälpas åt... Varför ställa såna frågor överhuvudtaget?? :confused: Precis som om jag inte tänkt på detta flera gånger själv redan...
Människor är tyvärr okänsliga. Det är klart att det inte kanske är bästa läget för dig att få barn när du är sjukskriven på heltid. Men samtidigt måste ju inte alla andra tjata om det. Det är ju som du säger något du har full vetskap om själv; det är ju ditt liv. Det påminner mig om en väninna som är överviktig och ofta fick höra "men, du måste ju äta mindre du som är så tjock"."Du borde banta, vet du det?" osv. Precis som om hon själv inte visste det! Hon lever ju i sin egen kropp varenda dag!

Kanske funkar kommentaren:
- Nej, men oj... menar du? Javisst, jag hade ju glömt fullkomligt att jag är sjuk. Jahaja, jag får väl ge bort barnet - kanske du vill ha en bebis?
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Sådana personer kanske tycker att man ska införa avelsvärdering för människor. Typ "utan medicinska anmärkningar, får användas i avel". Hu, hemska tider... :eek:
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Men det är väl bara att pappan tar ut föräldraledigheten och tar hand om barnet.
Du är ju redan hemma ju.

Vad är problemet?
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Kanske funkar kommentaren: - Nej, men oj... menar du? Javisst, jag hade ju glömt fullkomligt att jag är sjuk. Jahaja, jag får väl ge bort barnet - kanske du vill ha en bebis?

:rofl: :rofl: :rofl:

Ska nog prova med det nästa gång å se vad som händer
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jo man börjar ju undra vart vi e på väg i samhället ibland :confused: ... men det kanske vore bra... bara de som är 100% friska och med hög inkomst får skaffa barn :idea: ...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jag har själv inte sett problemet... iaf inte det som alla andra ser... menmen som sagt barnet har ju en pappa och han har ju lika mycket ansvar som jag... så nä jag ser som sagt var inte heller vart problemet ligger...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Tyvärr är det väl så att det sticker lite i folks ögon om man är sjukskriven samtidigt som man har flera hästar som skall skötas och man faktiskt fixar det. En klassiker ;-)
Typ att om du kan ha dina hästar så borde du väl klara av ett jobb också.
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jag tycker folk enabrt ska oroa sig om te.x Runar Soegaard vill fortplanta sig med Olinda än om du som sjukpensionär ska eller kan eller bör skaffa barn.

Stå på dig, det är ditt liv, ditt barn och ditt fria val. Alla kvinnor kan faktiskt inte få barn så varför ska inte de som är fertila få skaffa barn om de vill oavsett om de är arbetsföra eller inte! U go girl! :)
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Så där är min svärmor med, ta det med en klackspark, jag slutar lyssna och jag tror att hon har märkt det nu för jag svarar så konstigt ibland tycker hon.

Hon är ingen elak människa utan har sin egen tro på hur jag ska bli frisk tex så har jag en störning i mitt flöde i kroppen som orsakat min MS, hon tycker även att jag ska plugga för att utveckla mig, det sista "rådet" jag fick var att jag skulle sitta på biblioteket 2 timmar per dag för att ha nåt att göra :O

Som att jag inte har nog med att komma upp ur sängen varje morgon och ge sonen frukost, vissa mornar tar jag mit inte ens till dagis med honom för att jag inte tar mig upp. Vad 17 ska jag göra på ett bibliotek i 2 timmar/ dag ???
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jo det gör väl det... är så glad att jag har det svart på vitt att jag ska ha så många hästar som jag kan... hehe... fick det rådet när jag var på utredning... så nu har inte någon nåt de kan säga om det... men visst kan det stick ai ögonen på de... om inte annat så tappar de hakan *ler*...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

roslagen skrev:
Jag tycker folk enabrt ska oroa sig om te.x Runar Soegaard vill fortplanta sig med Olinda än om du som sjukpensionär ska eller kan eller bör skaffa barn.
:)

:rofl: :rofl:

Jo tack ska tänka på det
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

Jo man har ju börjat sålla en del av det man hör... och nog försöker man att inte bry sig... men huga vad svårt det är ibland...

2 timmar på biblioteket... ja det kan man ju undra... inte kan det finnas mycket att göra inte ;) ...
 
Sv: Sjukpensionär och gravid...

För att inte tala om hur hästarna finansieras.....men struntsamma.
Det kommer gå utmärkt eftersom pappan kan ta pappaledigt och du är ju hemma iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 221
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 299
  • Artikel
Dagbok Egentligen önskar jag att jag inte ska skriva det här inlägget. Det hade varit så himla mycket bättre om det här innehållet inte fanns...
Svar
16
· Visningar
970
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 454
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Är begonia farlig för katter?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp