Sjukskriven som arbetslös?

Emuliiaa

Trådstartare
Lite missledande topic kanske, jag har alltså jobb just nu. Det är dock ett vikariat som timanställd så det är lite olika hur jag jobbar men ca 75%.

Iallafall, framöver kommer jag genomgå en större operation där jag kommer bli sjukskriven ca 3 månader efteråt, hur ser det ut med ersättning då?

A-kassan gick jag med i somras även fast jag jobbat sedan 2012 så där har jag inget att hämta om jag blir arbetslös.

Hur fungerar det med ersättning om jag endast är timanställd? Eller är arbetslös? Någon som vet?
 
Försäkringskassan kommer slå ut vad du tjänat senaste året på 12 mån och använda det som månadsinkomst, och sedan beräkna antal % på det som du ska få i ersättning. Var snabb med ansökan bara. För mig tog det tid då jag inte orkade göra ett skit när jag opererades och de var snabba med att räkna med mina sjukskrivna veckor också som inkomst - där jag inte hade ett öre i inkomst eftersom jag var sjukskriven.. Så jag fick inte många kronor trots att jag var bokad för vikariat under tiden på nästan 100%. Detta var förra året så vet inte om de ändrat något dock. Men jag jobbade som timvikarie iaf.
 
Man får pengar enligt SGIn från FK. Jag var sjukskriven drygt tre månader från arbetssökande. När sjukskrivningen upphörde så sökte jag a-kassa igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 201
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 540
Skola & Jobb 1. Min chef verkar inte kunna skriva ett arbetsgivarintyg, tim-antalet ser inte ut att stämma. På två av månaderna ser det ut att vara...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: emma74
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp