Sjukskrivning när man är redan är deltidssjukskriven

Catsu

Trådstartare
Jag är sedan ett antal månader deltidssjukskriven 25% p g a min MS. Om jag nu skulle bli "vanligt" sjuk i influensa, ryggskott eller liknande måste jag då skaffa ett nytt sjukintyg eller kan jag sjukskriva mig som vanligt i 7 dagar?
Någon som vet?
 
Du sjukskriver dig som vanligt, men både till ag och fk. Då får man en blankett att fylla i där man får uppge vilka dagar man var sjuk och vad det var för sjukdom.
 
  • Gilla
Reactions: kol
När jag frågat FK om just det har de sagt att det räcker med intyg från åttonde dagen sedan du blev helt sjuk. Min doktor blev förvånad och sa att han brukar skriva intyg från första dagen. Men jag har gjort som FK-handläggaren sa och de har inte protesterat.

Däremot måste du anmäla sjukdomen till FK från första dagen. Det kallas "ändrad omfattning av sjukskrivning" och görs lätt via webben om du har mobilt bank-id.
 
Tack för snabbt svar från er båda :)
Jag trodde att det var så men min närmaste chef hävdade motsatsen (vilket han alltid gör vad det än gäller) och ansvarig på löne/personalavdelningen är inte på plats.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 551
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 552
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 301
Senast: MML
·
Kropp & Själ Vad har ni för erfarenhet? Jag har äntligen vågat ringa och boka läkartid för att diskutera PMS-besvär. Sedan minsta föddes för snart 3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 372
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp