Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Jag vet inte =/ igår lyckades jag inte springa på grannen, idag kom jag nyss hem (jobbat mastodontpass). De är flyttade till ett annat bete (inte för att gömma lammet, betet tröt i den hagen bara) så jag ser det inte heller.
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Litet bää är enligt grannen bättre, och rör sig mkt bättre. Men de har bytt bete och går uppe bakom grannens gård nu, så jag ser dem inte och inte kunnat 'se själv' om det stämmer eller ej..
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Hoppas att det förhåller sig så då, annars blir det ju tufft för den lilla rackaren.

Kicki :laugh:
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Nä Alexandra nu får du allt pallra dig iväg och titta på Bä så vi kan släppa det här ;)
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Jag kan inte, jag har nu lokaliserat bä med polare. Men jag kan inte gärna börja knalla rakt över grannens gård, över hans åker och in i bä-hagen bara sådär. Har jobbat sjukt mkt, men är ledig i helgen så ska försöka haffa honom nu i helgen så jag kan följa med ut till lilla bä =)
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

INte sett lilla bäet, men pratat med grannen. Det rör sig bättre och så - MEN..det har fortfarande svårt att resa sig =/ Han hade ringt vet igen, som (på tfn som jag fattade det) tyckt att det kunde vara kalciumbrist (eller nån vitainbrist, d-vit kanske?) om inte selen och vit e hjälpt. Nu hade det fått kalciumtillskott i en knapp vecka men ingen skillnad.

Och nu vill han inte ge bort det, då han inte tror det kommer gå att få ordning på och synd om jag blir ledsen *morrar*
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Fast det var ju just 'du blir ledsen' som var poängen/argumentet, och det jag morrar åt.. Och där tror jag inte det ändrar om jag så har all världens backup att ta hjälp av ang behandla det =/
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Och nu vill han inte ge bort det, då han inte tror det kommer gå att få ordning på och synd om jag blir ledsen *morrar*

Att han inte vill ge bort det för att han tror att lammet är chanslöst och då står i begrepp att avliva det, det kan jag ju förstå. Men om det är för att skona dina känslor till största delen så verkar det ju missriktat. Du har ju hästar så du är ju inte totalt främmande för vad som kan ske, samt att du isf. går in i detta med den vetskapen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Fast om djuret är dåligt så gör man väl sitt bästa för att det ska bli bra (tex ger det till Alexandra) eller så tar man bort det på studs. Man låter inte ett djur plågas ihjäl :mad:
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Där är nog 'haken' att han inte tror/ser att jag skulle kunna göra något annat än det han gör? I hans värld är det nog solklart att han med hans erfarenhet kan göra mer än en 'flicksnärta' som knappt vet vad fram och bak på ett lamm är =/

Dvs, han anser att han gör vad han kan för lammet, men prognosen ser dyster ut. Och om han ger lammet till mig och jag gör vad jag kan är det samma sak, med samma dystra prognos. Och då kan ju 31-åriga flicksnärtan som fått avliva 3 hästar och 2 hundar de senaste 2 åren bli ledsen om det slutar med att lammet får tas bort, och DET vore ju synd att riskera.. *himlar med ögonen*
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Har du upplyst honom om att du är "van" vid djur, vet vad som kan hända och har varit med om flera avlivningar förut?
 
Sv: Sjukt lamm, hur mycket regn klarar det eg?

Nej, inte så rakt av nu. Men han vet ju precis vilka hästar som fått tas bort (ja inte namn, men den bruna, den vita osv). Vi pratade igår just om vad som hände med 'den som föddes här'. Han vet att den hund som inte är kvar är avlivad etc. Och båda bönderna har sett nödslaktbilen, inkl bultning och lastning - och att jag varit med fram till avblodning.

Så de vet ju. Och han verkar inte ett dugg oroad för att jag inte ska klara avlivningen. Utan att jag ska bli ledsen.

Och det är ju klart man blir, men jag är vuxen, jag kan ju liksom avgöra om det är 'värt risken' att bli ledsen, och medveten om att det förr eller senare alltid slutar så, och ibland är det förr. Men..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 500
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 510
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 644
Senast: AlmostEasy
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 937
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp