ska en medryttare betala...???

Sv: ska en medryttare betala...???

*KL*
Det heter ju MEDRYTTARE, annars skulle man ju kunna kalla det Gratisridare. Jag tycker allt att medryttaren kan betala några kronor / månad. Varför skulle jag sponsra någon annans intresse med mina hästar?
Vill man ha "egen" häst och ändå få allt gratis har man valt fel sport.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ska en medryttare betala...???

jag tycker inte en medryttare ska betala..

iaf inte om det är någon som söker medyttare till sin häst. Man vill alltså ha hjälp med hästen, och då kan man inte kräva att medryttaren betalar.
Och du är alltså TVINGAD att svara på en sån annons? Eller är det möjligtvis så att DU vill RIDA? Vem gör vem en tjänst egentligen?
 
Sv: ska en medryttare betala...???

Jag anser att det är helt upp till ägaren. Vill ägaren inte ha något betalt så behöver inte medryttaren betala, vill ägaren ha betalt så kan medryttaren välja att betala eller se sig om efter en annan "gratis häst"
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 407
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 402
Senast: Nepenthe
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 300
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 946
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp