Ska han ha täcke på sig??

S

squirlett

Kompisen ska klippa sin haflinger imorgon för första ggn.
han ska klippas på hals och under magen.
Han har gått otäckad hela vintern och har därför världens isbjörnspäls.
Så nu undrar vi om han kommer att behöva täcke efter klippningen?? :confused:
Täcket går ju ändå inte upp på halsen eller under magen... :crazy:
 
Ajajaj.. Inte så bra att klippa hästen så här efter nyår.. Det beror ju helt på hästen, om den är frysen och så.. Vi klippte våran häst så i mitten av december och han va täckad på samma vis som innan...
 
Tycker inte att hon ska klippa hästen nu, för hästarna börjar ju fälla, och sommarpälsen kommer. Vilket kan förstöras av klippningen.
Har hon klarat av att ha hästen långhårig hela vintern så bör hon klara det en månad till!
 
jo d va så vi tänkte oxå...
han har ju haft täcke typ MAX 10 ggr på hela kalla vintern.
Det blir ju bara varmare och snart ska han väl fälla oxå... :crazy:

Anledningen till att vi klipper nu e att hon har ska börja träna lite hårdare och han har ju MASSA päls och svettas som en idiot, men bara (!) under magen och på halsen så vi gör det mest för att underlätta för honom.
Vi har heller inte fått tag på någon tidigare som kan klippa... ;)
 
Frästen...
Varför e d sämre att klippa hästen efter nyår?? :confused:
Kan det "förstöra" fällningen på något sätt?? :confused:
 
dom börjar ju sätta sommarpälsen så smått under framåt vårkanten, så risken är att du "förstör" sommar"skruden"

Min lilla hårboll har börjat fälla nu, så det dröjer nog inte länge förän din kompis pålle åxå fäller!!

Mitt tips, strunta i att klippa nu & se till att klippa till nästa vinter!!!
 
hmm...
han fäller normalt VÄLDIGT sent den här killen...
Hur förstörs sommarskruden??
 
För att sommarpälsen redan växer i botten, klipper man för sent riskerar man att få en kort, stickig sommarpäls med "klippspår".
 
oki...tack...

Nu blev d så att tanten inte kom idag då hennes klubb skulle ha nått krismöte hon var tvungen att gå på...

får se hur vi gör, har berättat för kompisen om vad ni sagt så får se vad hon bestämmer sig för...
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 196
Senast: Fiorano
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 610
Senast: Stereo
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 525
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
987
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp