• Avel
  • Trådstartare Trådstartare eldione
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 84
  • Visningar Visningar 9 147
Sv: Skäck?

Ja, den é skäck, även om man kanske inte tänker på de så fort man ser de:p
De räcker me en liten vit fläck för att hästen ska räknas som skäck...
Dock é inte hästarna me en liten "fyrkant" fläck på manken skäckar... Lite förvirande egentligen:confused:

sessna skrev:
Med vilken hingst? Om med Quarter vad reggas avkomman i kan den bli dubbelreggad den också?

Docs Brilliant Son, Quarter nyimporterad från USA...:D
Vi är bland de första som betäcker med honom...:)
Jodå, då blir det dubbelreggat..;)

/Carina :eek:

De beror på om fläcken är naturlig och har vcarit där hela livet. för då är det en skäck

Lena_B skrev:
Även om det finns fullblod i en hel del raser behöver det väl inte betyda att det är just Messenger? Jag vet att han var viktig för några AMERIKANSKA raser (Standardbreed, Saddlebreed, Tennesse Walking...) men i vilka europeiska/asiatiska raser kan han anses som stamhingst? Travare med mycket amerikanskt inslag förstås, men annars? Jag förmodar att du inte i första hand menar kallblod, ponny eller "barockraser" men kan du ge några exempel på andra raser?

Har faktiskt försökt hitta Messenger i tantens stamtavla men hittils har jag inte lyckats lokalisera honom någonstans, men det betyder ju inte att han inte kan finnas hos quarter och paint också...:D

/Carina :eek:

Här är en fux m. vita tecken enl.pass. På treårs testet beskrevs hon som fuxskäck i papperna. Skäck är hon ju inte. Fast fin ändå....;)
limpan
Hoppas bilden går att se..jag är en sk. flashing twelve...

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Piaff
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Fiorano
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 169
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka