Jag har inte betalat för någon mer tandåtgärd enligt fakturorna från SLU. Och då tolkade jag det som att det inte var något som behövde åtgärdas.Är det helt uteslutet de faktiskt åtgärdade då men det kommit igen? Min var ju till odontolog i maj, och ska tillbaka i augusti för att kika igen på en liten foderinpackning så att den inte kommer tillbaka och ställer till. Det kan ju gå fort att gå snett ibland. MEN - då skulle ju Ultuna ha rapporterat till dig att det fanns problem och vad de gjort osv
Skönt oavsett att det är fixat nu.
Det enda som sas var att jag skulle kolla honom i munnen om ca 4 månader för att se så att han inte sliter motsatt tand snett.
Men samtidigt så blev det ju så mycket andra problem med honom när han var där så jag kan förstå att det inte var prio att åtgärda hakar i munnen då.
Men hade uppskattat om de sagt det och hänvisat till att ta ut tandläkare hemma för åtgärd.
Har bara anlitat en distriktare tidigare, hen har raspat lite och sagt att det sett bra ut.
Men denna kvinna från Polen var otroligt noga och duktig och kopplade upp till bildskärm för att kunna se i munnen ordentligt med kamera osv.
Så nu ska det bli spännande att känna om jag känner skillnad när jag rider/tömkör. Han har alltid varit känslig i munnen och lite av eller på och blivit stressad om man behövt ta lite för mycket. Förstår honom nu!