Lite kortfattat om besöket.
När vet. frågade hur det gått sen sist berättade jag att hon gick omkull med mig när jag skrittade, att hon sprang över mig bakifrån förra veckan, att när jag ber om trav vid ridning fryser hon fast och vägrar, att när jag tömkör och driver så surar hon och visar missnöje samt ser allmänt ofräsch ut. Jag sa att något drastiskt får hända, inte bara ge ”en liten spruta” i kotan typ. Fick som svar att det inte bara var en liten spruta och att det är hon som bestämmer om saker och ting.
Gick in i ridhuset där vet. vill longera själv som tidigare. Som vanligt är A mer framåt när vi är på klinik och visar inte samma ovilja och tjurighet som hemma. Fick som svar att hon (vet.) longerar 50 hästar i veckan och att A beter sig så mot mig är ett hanteringsfel, som att jag inte har någon aning om vad jag sysslar med. Trots att jag sa att det är jag som longerat henne på de andra klinikerna och hon är lika framåt med mig då som hon var med vet. nu.
Sen var det viktigt att poängtera att det är viktigt att hästägaren är positiv och engagerad under rehab, som att jag inte kämpat tillräckligt..
Sen bestämdes dock att vet. skulle prata med f-bolaget för att se om det räcker, eftersom hästen blivit sämre när vi ökat belastningen lite och prognosen inte är bra. Det sa min förra vet. redan i juni men det lyssnade ingen på..