Skällande hund

H

havreknas

Finns det några regler på hur länge man får ha en hund uppbunden utomhus?
Hunden är inte uppbunden extremt länge, ett par timmar i taget kanske men den skäller konstant... Man tycker ju kanske att ägaren borde ta med hunden ut på promenad eller låta den vara lös så att den kan få vara med istället?
 
Sv: Skällande hund

SJVFS 2008:5

11 §
Hundar får inte hållas bundna inomhus.
Utomhus får hundar inte hållas i löplina permanent. Vid tillfällig uppbindning får hundar bara hållas bundna två timmar per dygn och endast på ett sådant sätt så att det inte utgör en skaderisk för hunden. Valpar under 6 månader får endast hållas bundna kortare stunder.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
13 793
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp