Bukefalos 28 år!

Skällande valp...

D

Diggemon

Vi har fått ett stort problem med vår 5 månaders golden. Han har börjat skälla på allt! I lägenheten skäller han så fort någon går i trappan, pratar utanför fönstret eller så fort något annat låter. Han kan börja skälla mitt i nätterna för att han hör något ljud. Detta är väldigt pinsamt, speciellt då alla grannar tidigare har berömt vår beagle för att vara så tyst och lugn och de aldrig hör honom. Vissa av våra grannar har till och med slutat att hälsa på oss! :eek:

Vad kan vi göra? När vi är hemma kan vi oftast säga till honom och han slutar, men när vi inte är hemma så går det ju inte (han är inte ensam några längre stunder). På nätterna är det ju inte direkt roligt att fara upp och tysta hunden.

När vi är på landet skäller han aldrig på nätterna, trots konstiga ljud från djur och annat, däremot skäller han på dagarna, men det gör Pricken också där när det kommer folk och så.

Hjälp mig!
/ Digge
 
låter som att han är i en ålders fas att han skall vakta bara... det går "nog " Över ;)
 
låter som min tös... hon satte igång med det för ett par månader sen (är 13 månader), och har lugnat ner sig lite nu. Nu är det sällan som hon sätter igång och skäller på natten, och behöver inte skälla på ALLA som går förbi ute på gatan (hon kikar genom fönstret), men end hel del gruff är det fortafarande...
 
:)
Det är ju i alla fall skönt att höra att fler har samma problem. Våra hundar är nog raka motsatsen till varandra vad det gäller valpåldern. Beaglen (Pricken) var (är) väldigt tyst av sig inne, goldisen (Dusty) pratar massor (och skäller), Pricken tuggade sönder alla våra möbler och Dusty har inte rört en sak (peppar, peppar...)

Jag får väl helt enkelt hoppas att det går över fort. Om inte annat flyttar vi permanent till landet i juni.

/ Digge
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
21
· Visningar
3 340
Senast: ls2023
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp