Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Du är inte kär, er relation bygger på ditt behov av ett barn.

Varför väljer du mellan två dåliga förhållanden? Varför inte bara inse att ett barn förtjänar en bra uppväxt?
Så alla barn därute lever i superbra förhållanden? Ge dig nu! Viktigaste är väl att föräldrarna inte bråkar, respekterar varann och ser till barnens bästa.
 
Alltså.. Jag förstår att du väldigt gärna vill ha barn och det är okej att fundera över detta. Men jag är rätt säker på natt det kommer bli mer komplicerat än vad du föreställt sig innan.
Men oavsett så behöver ni köra helt öppna kort med varandra, prata om era känslor och hoppas inte på att ni kommer bli kära.
 
Så alla barn därute lever i superbra förhållanden? Ge dig nu! Viktigaste är väl att föräldrarna inte bråkar, respekterar varann och ser till barnens bästa.

Jag häpnar. Det blir så ÄNDÅ, utan att en börjar med pissiga förutsättningar.

DU tycker det viktigaste är att föräldrar inte bråkar, respekterar varandra och ser till barnens bästa. JAG tycker att föräldrar ska ge en förebild för sina barn, ge dem en bra start i livet med schyssta värderingar.

DU går in i en relation för att bli gravid, meden människa du inte är attraherad av, som du inte älskar, som du inte är kär i. Om du får en dotter, tycker du hon ska nöja sig med ett kärlekslöst förhållande för att bli gravid?
 
Nej förhållandet kanske inte blir jättelyckligt men jag får ett barn jag kommer att älska
DU får ett barn att älska. (låter som du talar om ett husdjur, eller en docka/nalle :confused:)

Vad har MANNEN för tankar om dels att vara i en relation på de premisserna, dels skaffa barn på de premisserna?

Hur tänker du om BARNETS perspektiv att leva med att föräldrarnas relation ser ut så? Eller med de efterföljande förvecklingarna av en kraschad sådan relation och ev. oärligt uppsåt i samband med barnalstringen?
 
Jag häpnar. Det blir så ÄNDÅ, utan att en börjar med pissiga förutsättningar.

DU tycker det viktigaste är att föräldrar inte bråkar, respekterar varandra och ser till barnens bästa. JAG tycker att föräldrar ska ge en förebild för sina barn, ge dem en bra start i livet med schyssta värderingar.

DU går in i en relation för att bli gravid, meden människa du inte är attraherad av, som du inte älskar, som du inte är kär i. Om du får en dotter, tycker du hon ska nöja sig med ett kärlekslöst förhållande för att bli gravid?
Nej men herregud. Hur vet barnen att jag inte är attraherad då? Jag tänkter inte blanda in mitt barn i mitt sexliv direkt
 
Nej men herregud. Hur vet barnen att jag inte är attraherad då? Jag tänkter inte blanda in mitt barn i mitt sexliv direkt

Det kommer - med 101 % säkerhet - att framgå med tydlighet. Precis lika tydligt som det framgår för oss här efter ungefär två meningar i trådstarten.

Du inser ju inte ens hur respektlös du är mot honom här och nu. Ni har alltså inte ens provat att bo ihop, innan du funderar på att skaffa barn med honom? Hur vet du hur han fungerar i skarpt läge? Varför är t ex han inte ihop med barnens moder?
 
Jag häpnar. Det blir så ÄNDÅ, utan att en börjar med pissiga förutsättningar.

DU tycker det viktigaste är att föräldrar inte bråkar, respekterar varandra och ser till barnens bästa. JAG tycker att föräldrar ska ge en förebild för sina barn, ge dem en bra start i livet med schyssta värderingar.

DU går in i en relation för att bli gravid, meden människa du inte är attraherad av, som du inte älskar, som du inte är kär i. Om du får en dotter, tycker du hon ska nöja sig med ett kärlekslöst förhållande för att bli gravid?
Självklart vill jag att min dotter får ett förhållande med mycket kärlek och respekt. Nu har jag inte hittat ett sånt förhållande och för nöja mig med det näst bästa såklart
 
Nej men herregud. Hur vet barnen att jag inte är attraherad då? Jag tänkter inte blanda in mitt barn i mitt sexliv direkt
Men jösses, tror du verkligen barn är så naiva att dom inte förstår vad som pågår i ett förhållande? Du verkar vilja skaffa barn för att få någon som älskar dig per vad du verkar tro automatik, så fungerar det inte riktigt. Skaffa en katt eller så kanske, kanske en hund.
 
DU får ett barn att älska. (låter som du talar om ett husdjur, eller en docka/nalle :confused:)

Vad har MANNEN för tankar om dels att vara i en relation på de premisserna, dels skaffa barn på de premisserna?

Hur tänker du om BARNETS perspektiv att leva med att föräldrarnas relation ser ut så? Eller med de efterföljande förvecklingarna av en kraschad sådan relation och ev. oärligt uppsåt i samband med barnalstringen?

Hade jag varit mannen i fråga och det kommit fram att min partner som jag älskar inte älskar mig utan mest ville ha mina spermier hade jag blivit totalt rosenrasande.

Något säger mig att i ett sådant scenario blir det svårt att hålla en separation civiliserad för ett barns skull. Dvs barnet kommer att komma i kläm.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 751
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp