Skala för bedömning av muskelmassa

Vi tränar hästen och serverar den en välbalanserad foderstat, och förhoppningsvis bygger den muskler. Men det kan vara svårt att bedöma om muskelmassan verkligen ökar, eller för den delen hur mycket den minskar vid vila eller sjukdom. Man kan bli hemmablind när man ser sin häst varje dag, eller så är musklerna väl gömda under lite för mycket hull. Forskare har försökt ta fram ett system för att underlätta bedömning av muskelmassa hos hästen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått analysen från årets hösilage och har räknat på höstens foderstat. Det är inget roligt hösilage iår, ganska lågt i...
2
Svar
26
· Visningar
3 723
Senast: super
·
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
18 502
Senast: Lickety
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 815
Senast: lewellyn
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 303
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp