skälliga raser?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare almis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 8 067
Sv: skälliga raser?

Kanske inte den bästa planen att skaffa större om man inte fixar en liten...samma problem, bara större hund...Det är inte hunden det är fel på, så det hjälper föga att byta.
Antagligen kommer samma problem upp även i en annan hund.
Har två pappisar och en phalene och det är sällan och aldrig dom skäller, för jag accepterar inte det.
Att småhundar är skälliga kan säkerligen många gånger bero på understimulering och samma gäller för flertalet stora hundar oxå.
En pappis är verkligen en stor hund i litet format, och får den inte arbeta så tar den till andra saker för att stimulera sig vilket oftas ses som dumheter utav oss människor

KL

Spetsar, taxar och JRT tycker jag är snuskigt skälliga. Spetsar och taxar rätt naturligt, dom flesta är menade att använda skall i arbetet, och får dom inte utlopp är det väääldigt troligt att dom börjar okynnesskälla.

När jag växte upp så hade grannen en pudel och värre hund att skälla får man leta efter. Den störde många sommarkvällar när vi försökte sitta ute och grilla. Därför klassar jag mindre pudlar som skälliga.

visst kan det ha med saken att göra i vissa fall, men han får lika mkt stimulans som min collie gör och min hund är inte ett dugg skällig. han kan skälla lite om någon främmande kommer men slutar så fort man säger till. den lilla däremot fortsätter i 10 min efter att min slutat..... min kompis pomeranian är exakt likadan.

jag har aldrig träffat på en stor hund som är skällig på det där sättet som minihundar är. och jag har inte träffat en enda minihund som inte varit skällig! vilket säkerligen beror på osäkerhet, många små raser är väldigt nervösa och osäkra och skäller för att skrämma bort det dom är rädda för
. kanske beror på att så många uppfödare mest tänkt på stl och utseende och inte brytt sig om temperament.

Skällig småhund stavas d-v-ä-r-g-s-c-h-n-a-u-z-e-r :p!

Vaaa? :eek:

Rie
fd ägare till en mkt oskällig ds

Tant hundar eller hundar som promeneras av små barn (typ nio). Vanliga raser är då, chinese crested, schipperke, spetsar, vavvor, russkiy toy, pudel, och pappilon. Sedan så, oavsett ägare, ALLA terrier! Särskilt JR!! :devil: Alla "penis förlängare" alltså schäfer, amstaff liknande (redan nämnda i terrier men men), rottis, dobber, och särskilt korsningar med någon av de nämnda. Men de gäller bara hundarna ägda till föregående syfte...

Skällig småhund stavas d-v-ä-r-g-s-c-h-n-a-u-z-e-r :p!

Vaaa? :eek:

Rie
fd ägare till en mkt oskällig ds

Ja, med ett förflutet som (förutom råtthund) larmhund, så är det inte heller konstigt att de har lätt att ta till skall, det var ju det de var till för :D! Sen är det ju självklart att det finns mer eller mindre skallbenägna individer, men så är det ju inom alla raser ;).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 828
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Har ett stycke kräsen hund som är tämligen ointresserad av mat. Vi har provat alla möjliga olika varianter för att få han att äta men... 2
Svar
20
· Visningar
1 413
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 504
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025