Skalmans valpar

Det var en gång en fin trädgård med rabatter där växter och blommor trängdes. Sen kom valparna.....:banghead: och allt jämnades med marken :cautious:
C978054B-5BFE-4923-8108-73A3DC426DAB.jpeg
 
Så har första valpen flyttat - inte helt oväntat, men ändå inte bestämt :)Knubbigaste tikvalpen fröken röd flyttade idag - tillsammans med sin mamma. Mamma-hunds ägare tog alltså den tikvalp hon fastnat för tidigare :love: Blir kanon.
Nästa helg flyttar min ”keeper” till sitt nya hem med bibehållen avelsrätt och även fröken grön flyttar den helgen.
Nu är det bara hanen som inte hittat något blivande hem :heart Hanen som är den gladaste lilla valpen i världen, men förhoppningsvis dyker rätt perdon upp framöver :)
 
@russinbulle och hur ligger oddsen på att han blir kvar, sådär lite oförhappandes? ;)
:D
Ice är ju en galet go hane och virvlande glad och supersocial. Han ser ut att bli en snygg hane utseendemässigt med - dock kanske inte en wow-hund i ringen.
Jag ska dock inte ha en hane till just nu - och helst ingen valp alls hemma för tillfället då mitt knä verkligen inte vill bära runt på en liten, men tung valp ute på promenad :)
Dock kommer han få lalla hos mig tills rätt hem dyker upp framöver - någon gång. Hoppas helst det blir inom snar framtid för det är lätt fästa sig vid dom små "kräken" :D

Jag planerar ju para Skalmans lillasyster om 1-1,5 år och där är planerna på att ev spara något hemma och vill gärna vänta tills dess. Jag säljer ju en med bibehållen avelsrätt nu och det räcker gott :)
 
Han är ju så söt :love: Skulle passa bra ihop med Minn, bot kelpie ;) Har fått höra ett antal gånger att hon ser ut som en heeler med lite längre ben.
 
Han är ju så söt :love: Skulle passa bra ihop med Minn, bot kelpie ;) Har fått höra ett antal gånger att hon ser ut som en heeler med lite längre ben.
Men du ser - komsi komsi och hälsa på ;)
Nä han är galet go - en så himla glad valp. Svansen går i ett för minsta uppmärksamhet :love:
 
Skalmans lillasyster bor tillsammans med en 42 kilos busig beauceron ;)

Jag ska inte ha valp förrän tidigast sommaren 2019 :angel:
Jag ska ha en tik :love:
Jag ska ha en hund som är mellan 40-50 cm hög, +- 5 cm :up:
(Sen finns det mycket mer som jag ska ha, men där kanske dina passar så det skriver jag inte :angel::angel: )
Jag har inte en aning om vd jag ska ha :confused:
 
Jag ska inte ha valp förrän tidigast sommaren 2019 :angel:
Jag ska ha en tik :love:
Jag ska ha en hund som är mellan 40-50 cm hög, +- 5 cm :up:
(Sen finns det mycket mer som jag ska ha, men där kanske dina passar så det skriver jag inte :angel::angel: )
Jag har inte en aning om vd jag ska ha :confused:
:rofl::rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 247
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 745
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 486
Senast: Bebben
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp