Skalmans valpar

@russinbulle Så himla trist med kennelhosta :( Skönt att det inte verkar påverka dem så mycket i alla fall!
Nej dom är busiga dom små ändå, även om den som än så länge är mest påverkad stannar och hostar titt som tätt. Väntar nu bara på att den sista valpen och även Skalman ska dra igång så jag vet att hela gänget har fått - då slipper man vänta och fundera om någon mer ska få ;)
Valpspekulanter vill ju gärna få veta om vi kommer dra över planerat leveransdatum eller inte och i så fall hur länge.
 
Baha, hundra år sedan vi drabbades av kennelhosta och bara för det fick vi det med valpar i huset...:banghead:
Mamma-hund började, en vecka efter började Mini. Några dagar efter det körde 3 valpar igång. Nu är det bara en valp och Skalman som inte har/haft. Men det verkar rätt lindrigt ändå. Alla har varit pigga och busiga hela tiden och det är bara tant Mini som hade ett rejält jobbigt dygn innan hon fick receptbelagt slemlösande.

Gåtan för mig är bara hur tusan vi fick hem eländet. Vi träffar typ inga hundar sen många veckor tillbaka, men bor i ett hundtätt område som hundarna måste ha nosat på precis fel fläck ute på promenad :meh:

Neeej, fy fasen vad surt. :( Och när man har små valpar också, finns det något mer olämpligt tillfälle att få kennelhosta på. :( Valparna är väl inte vaccinerade än? Har glömt bort hur gamla de är.
 
När ens avkomma är busig som få och man försöker hålla fast henne - hon är hal som en ål. Skalman kämpar tappert med uppgiften utan att göra illa :rofl::rofl::rofl:
Det är fröken lila (min absoluta favorit) som är ett bus. Grabben hänger på lite då och då. Halsbandslösa just nu så pälsen får vila :)
 
:rofl::rofl::rofl:
I Stamtavlan heter han Heffaklumpens Inspector Gentley, men som valp var han så fet att han hade svårt komma runt om han hamnade på rygg. Han var som en strandad sköldpadda och vi pratade om honom som en Skalman och det fastnade och gick inte få bort. Därför kallas han för Skalman :)

Vi har ju sagt det förut, har man kennelnamnet "Heffaklumpens" får man nog förvänta sig att det blir så... :angel: :rofl: Han var så bedårande som valpknubbis :love: även om han är fin nu också :)
 
Aldrig haft heelervalpar som rest sina öron så tidigt 😍
Detta är hanen Crispy Icebug. Har haft öronen uppe några dagar nu 😃
Två töser har sina uppe nästan helt nu och bara en tippar mer.
37839FEF-9D14-4648-AD73-61347D95CD03.jpeg
 
När ens avkomma är busig som få och man försöker hålla fast henne - hon är hal som en ål. Skalman kämpar tappert med uppgiften utan att göra illa :rofl::rofl::rofl:
Det är fröken lila (min absoluta favorit) som är ett bus. Grabben hänger på lite då och då. Halsbandslösa just nu så pälsen får vila :)

Älskar propellersvansarna :love:
 
Jag erkänner att jag nästan fick tårar i ögonen av hur fint Skalman lekte med dem :o:angel::love:
:heart
Han är verkligen jätteduktig och leker och fostrar på nästan exakt samma sätt som hans egna fantastiska mamma fostrade honom som valp :)
Han kan vara rätt fyrkantig och vill att hundar ska vara artiga, så han har fått jobba hårt med att få ynglen att inte kasta sig över honom och nypas :rofl::rofl::rofl: men samtidigt har han även börjat trösta lite om någon gör sig illa/blir rädd och börjar även avbryta om syskonbråken blir allt för heta :love: Älskar denna knasiga grabb.
 
:heart
Han är verkligen jätteduktig och leker och fostrar på nästan exakt samma sätt som hans egna fantastiska mamma fostrade honom som valp :)
Han kan vara rätt fyrkantig och vill att hundar ska vara artiga, så han har fått jobba hårt med att få ynglen att inte kasta sig över honom och nypas :rofl::rofl::rofl: men samtidigt har han även börjat trösta lite om någon gör sig illa/blir rädd och börjar även avbryta om syskonbråken blir allt för heta :love: Älskar denna knasiga grabb.
Perfekt pappa :love::love::love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 197
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 637
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 479
Senast: Bebben
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp