Skalmans valpar

Vilket vackert huvud hon fått!
Ja hon är helt bedårande söt :love:
Och jäkligt fin i kroppen. Superfin topline, vinklar och förbröst. Ser lite nättare ut än övriga som är små fetton (och dessutom har något längre päls än henne), men hon är trots det inte längre minst i vikt :) Hon föddes ju galet liten men har hämtat sig otroligt fint :)
Hon har ju även legat ca 6-7 dagar efter mentalt i utvecklingen, men kommer fint och är nästan ikapp nu.
 
Jag har typ ingen trädgård kvar alls nu :meh: Stora gropar i min lilla, lilla gräsmatta, en 3:e del av rabatterna är totalt utplånade och växterna puts väck. En himla tur det snart är höst :arghh:

Här är min keeper som sabbar en blomma, fast det är rätt oskyldigt jämfört med övrig förstörelse.....:cautious: halva rabatten borta även här då dom typ knipsade av den rosa floxen och drog iväg med dom :rofl:
 
Pappas flicka :love:
Skalman gillar alla sina "barn", men den som jag ska behålla på foder är den han faktiskt är mest förtjust i.

Är tacksam för icke känsliga grannar......:cautious:
NU är valparna nästan 9 veckor och det härjas från både dom och föräldrarna :D
 
Tack :love:
Jag är supernöjd med kullen. Visst har dom olika utseende och så, men en väldigt jämn kull och alla är supersociala

Härligt! Är heelern homogen utseendemässigt?
Mina är ganska olika till utseendet (tycker jag då, de flesta andra undrar hur vi kan hålla isär dem, haha), men wachtlarna är ganska spretiga som ras och inavelsgraden är 0 på den här kullen, så jag gissar att det spelar in :) Börjar dina flytta snart också?
 
Härligt! Är heelern homogen utseendemässigt?
Mina är ganska olika till utseendet (tycker jag då, de flesta andra undrar hur vi kan hålla isär dem, haha), men wachtlarna är ganska spretiga som ras och inavelsgraden är 0 på den här kullen, så jag gissar att det spelar in :) Börjar dina flytta snart också?
:D Heeler är en ras som är väldigt icke homogen. Allt från rejält kraftiga kortbenta till smäckra högbenta. Så dom kan bli oerhört olika.
I min första kull fick jag 3 tikar (och 3 hanar) och två av tikarna är späda och väger knappt 5 kg som vuxna. En tik blev stor, kraftig och väger 9,5 kg som vuxen. Ser ut som olika raser
 
Härligt! Är heelern homogen utseendemässigt?
Mina är ganska olika till utseendet (tycker jag då, de flesta andra undrar hur vi kan hålla isär dem, haha), men wachtlarna är ganska spretiga som ras och inavelsgraden är 0 på den här kullen, så jag gissar att det spelar in :) Börjar dina flytta snart också?
Mina börjar flytta i nästa vecka. Fick ju hålla dom lite extra pga kennelhostan så vi inte smittar vidare. Har dock två osålda :nailbiting:
 
:D Heeler är en ras som är väldigt icke homogen. Allt från rejält kraftiga kortbenta till smäckra högbenta. Så dom kan bli oerhört olika.
I min första kull fick jag 3 tikar (och 3 hanar) och två av tikarna är späda och väger knappt 5 kg som vuxna. En tik blev stor, kraftig och väger 9,5 kg som vuxen. Ser ut som olika raser

Det är ju helt klart viss skillnad :D Nu vid leverans ligger mina på mellan 4 och 6 kg, har tre stycken som är rätt rejäla och resten är lite mindre.

Mina börjar flytta i nästa vecka. Fick ju hålla dom lite extra pga kennelhostan så vi inte smittar vidare. Har dock två osålda :nailbiting:

Justja, du fick ju den skiten :down:
Då blir det livat hos dig fram tills de blir sålda :D
 
Om det är till någon tröst så är även vår trädgård förstörd :D
Igår hade jag två som rök ihop så det blev blodvite :cautious: Tur att det var den vi behåller som fick mest däng (med all rätta i och för sig, kaxiga lilla skit :p) och inte den som ska levereras idag.
Ja jäklar vad småttet ryker ihop och blir osams ibland. Förstår inte folk som vill ha två valpar samtidigt :rofl::rofl::rofl: är pappa Skalman nära så går han fram och säger ifrån och då lyder de små. Pappa har dom respekt för :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 247
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 746
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 486
Senast: Bebben
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp