Skalmans valpar

@russinbulle: Det är så häftigt att se hur fint han leker med valparna :love:
Han är go. Inte riktigt fått grepp om hur hård man kan dutta på så små pluttar, så han blir lite förvånad ibland att dom vippar omkull :D Snart kommer dom ligga och rulla runt, för Skalman busar gärna liggandes på rygg när han känner sig helt säker - han har fortfarande lite respekt för vad en mamma-hund kan tänkas tycka, så han håller lite avstånd pga det trots att denna mamma-hund nu är rätt obrydd om hans mingel med dom små. Tidigare valpkull va inte lika lätt att närma sig (hans egen mamma som vaktade hans småsyskon rejält) och det finns i hans minne :o
 
Gänget är nu 6 veckor. Fick lite fotohjälp idag 😍
Rosa är numera lila då det inte fanns något märkhalsband i rosa.
Inte lätt få 6 veckors stå fint, men lila är en naturbegåvning med sina fint byggda kropp 😃
E02D6042-E4A9-4B01-84F4-F5C34BD51437.jpeg
 
Baha, hundra år sedan vi drabbades av kennelhosta och bara för det fick vi det med valpar i huset...:banghead:
Mamma-hund började, en vecka efter började Mini. Några dagar efter det körde 3 valpar igång. Nu är det bara en valp och Skalman som inte har/haft. Men det verkar rätt lindrigt ändå. Alla har varit pigga och busiga hela tiden och det är bara tant Mini som hade ett rejält jobbigt dygn innan hon fick receptbelagt slemlösande.

Gåtan för mig är bara hur tusan vi fick hem eländet. Vi träffar typ inga hundar sen många veckor tillbaka, men bor i ett hundtätt område som hundarna måste ha nosat på precis fel fläck ute på promenad :meh:
 
Baha, hundra år sedan vi drabbades av kennelhosta och bara för det fick vi det med valpar i huset...:banghead:
Mamma-hund började, en vecka efter började Mini. Några dagar efter det körde 3 valpar igång. Nu är det bara en valp och Skalman som inte har/haft. Men det verkar rätt lindrigt ändå. Alla har varit pigga och busiga hela tiden och det är bara tant Mini som hade ett rejält jobbigt dygn innan hon fick receptbelagt slemlösande.

Gåtan för mig är bara hur tusan vi fick hem eländet. Vi träffar typ inga hundar sen många veckor tillbaka, men bor i ett hundtätt område som hundarna måste ha nosat på precis fel fläck ute på promenad :meh:
Jag som aldrig haft kennelhosta, smittar det alltså ute via luften? Jag har alltid haft för mig att det är en kontaktsmitta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 254
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 809
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 492
Senast: Bebben
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 498
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp