Skalmans valpar

Jag köper allihop.
Nejdå, men de börjar se bra ut. :)
:rofl::rofl::rofl:

Dom är rätt gölliga allihop :):love:
Brukar alltid ha en favorit när det gäller utseendet, men har svårt denna gång - det skiftar. Röd har varit det från födseln, men lilla rosa kommer starkt och riskerar gå om väldigt snart. Grön är sockersöt.
Jag kommer inte välja tik förrän dom är minst 6 veckor och kanske lite senare än så (en ska ev ut på foder hos en vän). Jag vill se temperamentet och sen topline, vinklar och rörelser innan jag väljer :)
Hanen är läcker, men då jag denna gång inte ens ska snegla åt hanhundshållet så får han vara hur läcker som helst och är troligtvis tingad - så jag behöver inte bry mig hur fin han ev blir :D
Fröken röd verkar dock ha ärvt mammas matlust och suger sig fast i allt som går att peta in i käften - händer, näsor, mammas öron osv :rofl:
 
Småttet fick pga värmen flytta ur poolen tidigare än planerat, men dom tar sig fram riktigt bra nu även om dom råkar hamna på halkigt golv.
Kalla vattenflaskor utplacerade är uppskattat (lindade i handduk) och odta en vald sovplats.
EC955895-1C31-4345-8A72-787A37BB6CD2.jpeg
 
Blir lite mycket tvätt nu då jag endast lagt ut lakan som det då pinkas på (halkskydd under), men det kan jag ta - enda fördelen med denna värme är att tvätt torkar snabbt som attan ;)
Jag hade inte räknat med att släppa dom "lösa" riktigt än så jag har inte golvpapp hemma än, men ska köpa imorgon. Älskar egentligen pads (kisskydd) men tycker dom är så svindyra att jag provar något annat i år. Vill inte ha tidningar helst då dom dels är halkiga och dels har jag trycksvärta överallt sen :meh: så i år ska grå lumppapp provas :)
 
Nu har jag även ställt ena pelarfläkten längst bort i köket på golvet, så det båser lite åt deras håll (är väl 4 meter från där dom är mest). Fläkten pendlar, så det blir inte blåst rakt på utan skiftar från sida till sida. Hoppas det ska hjälpa lite :)
 
Småsnuttar på var och en. 4 veckor och 3 dagar gamla nu:)

Blå - grabben.
Framåt busig kille som gärna biter en i tårna :D

Rosa - tös.
Föddes pytteliten, men är nästan lika stor som övriga nu. Ligger några dagar efter dom andra i lek, social kontakt osv men kliver framåt mer och mer nu :love:

Grön - tös.
Framåt, busig, jättesöt och superhärlig tjej :)

Röd - tös. Framåt, busig, en man gör hur som helst med och hon är bara avslappnad och biter en i näsan så fort hon kan :rofl:
 
JAG VILL HA RÖD. :love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love: ELLER GRÖN! :love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::heartheart:heartheart:heartheart:heartheart:heartheart:heartheart:heartheart:heartheart:heartheart
Jag vill ha röd eller rosa :D
Grön är galet söt, men för mig lite smal i ansiktet och då grön och röd är typ exakt lika glada och framåt i temperamentet så väljer jag röd av dessa. Men jag ska ge rosa en chans komma ikapp och se hur hon utvecklas i temperamentet, för hon är lovande utseendemässigt - men vill ha både utseende och "mitt" temperament, så vi får se ;) Jag väljer inte "min" valp förrän dom är absolut minst 6 veckor :nailbiting:
 
Jag vill ha röd eller rosa :D
Grön är galet söt, men för mig lite smal i ansiktet och då grön och röd är typ exakt lika glada och framåt i temperamentet så väljer jag röd av dessa. Men jag ska ge rosa en chans komma ikapp och se hur hon utvecklas i temperamentet, för hon är lovande utseendemässigt - men vill ha både utseende och "mitt" temperament, så vi får se ;) Jag väljer inte "min" valp förrän dom är absolut minst 6 veckor :nailbiting:

Vad bra, då tar jag den gröna. :up::p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 247
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 744
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 486
Senast: Bebben
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp