Skav av Carbon Gel?

IterBis

Trådstartare
I söndags åkte vi iväg på en klubbhoppning på en närliggande ridskola. Då vi hade ont om tid så blev det skydd och boots istället för transportbenskydd. Dem brukar alltid stå så bra och det var ju bara en 10 minuters färd.

Iallafall, när vi kom hem upptäckte jag att FF hade ett sår på vä. fram på vänster sida. Nästan under senskyddet, tyckte det var lite konstigt men tänkte att han nog oturligtvis lyckats trampa sig ändå på nåt sätt.

Idag när jag red Nicke såg jag efteråt att han också hade fått sår på vä. fram på exakt samma ställe.. Kollade igenom så att inte nåt vasst lyckats fastna i skyddet, men hittade inget sånt. Är alltid noga med att borsta ur skydden före användning osv.

Detta känns ju lite surt med tanke på att dem inte direkt är billiga och dessutom är kända för optimal passform osv.

Nån annan som upplevt nåt liknande av dessa skydd?

Sv: Skav av Carbon Gel?

*Putt putt*

Har kollat igenom skyddet väldigt noga och känner att det liksom har blivit en "vass" kant av slitage eller vad man ska säga. Vilket antagligen är orsaken..

Är det någon som tror att man mot uppvisande av kvitto kan få reklamera det ena skyddet och få ett nytt? Köpte dem i oktober förra året och man tycker ju att dem inte ska ha blitt så pass slitna så dem ska ge skav efter drygt ett halvår, när dem kostar så mkt..:(

Antar att jag måste ha fått ett måndagsexemplar så jag aldrig hört någon annan klaga över dessa skydd.

Jag ville iallafall försökt å reklamera på det. Som regel går det bra om man lite trevligt frågar om det är meningen att dom ska se såhär ut efter ett halvår..?
När jag tânker äfter så är vel mina vel et drygt halvår också, där finns inga "vassa" kanter..

Försök reklamera du, och lycka till :)

Jag använder mina Carboon skydd så lite som möjligt.
Då hästarna får skav och jag tycker att "gummit" är för hårt och vasst.
Använder de bara på tävling om ens det. + tvättar i maskin regelbundet.
Bakbenen får ena hästen skav också så......

Mina hästar har även en varsin uppsättning så de borde ju vara formade efter varje ben liksom. Men jag kör på lindor och ludd skydd istället.

Ursäkta luddigt skrivet men JA det är fler som fått skav, och jag skulle aldrig ha dem skydden mer en nödvändigt.

Har en häst med känsliga ben, hon kan inte ha dessa skydd. För smala remmar gör att hon lätt får skav av dessa tyvärr. Använder Eskadron vilket funkar super:)

Jag tror det kan vara svårt att reklamera om inte skydden ser helt oanvända ut och du helt enkelt kan lämna tillbaka dem. Hästars ben är ju lite olika och det som passar en kanske inte passar en annan.
När man köper skydd är det bra att kolla att man har öppet köp och kan prova på rent ben. Sätta på skyddet och böja benet å kolla så det inte tar i nånstans.
Ffa när man köper så dyra skydd.

Tack för alla svar!

Hade jag vetat detta innan hade jag aldrig köpt dem här skydden. Dem är ju kända för att ha så bra passform, sen får båda min hästar blödande skavsår :( Vad arg man blir!

Jag har ju använt mina rätt mycket, man ska ju inte behöva använda skydd sparsamt för att dem inte ska börja skava..

Sen är ju båda mina hästar fullblod, dem kanske är lite känsligare? Vilket kanske kan spela in, men det ska inte bli såhär! :mad:

Ska ringa nu och höra vad dem säger.

Har precis ringt, dem var trevliga och sa att jag skulle komma in med skydden. Hon frågade direkt om det blivit en vass kant, vilket det blivit, så detta har nog hänt fler.

Dem skulle sen skickas ner till leverantören för ett utlåtande. Så får väl hoppas jag får pengarna tillbaka alt. nya skydd. Fast helst pengarna tillbaka så jag kan köpa andra skydd..

Fullblod kan men behöver inte vara känsligare i huden. Däremot är de ofta lite mer finlemmade än exv halvblod.

Hursomhelst hoppas det löser sig med din reklamation och att du får pengarna eller nya skydd tillbaka. Om du tycker du blir felaktigt behandlat (och har handlat som privatperson) har kommunen konsumentrådgivning som kan hjälpa till.

Liknande trådar

Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 397
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka