T
Tjalfe
Vad gör man när ens häst får skav av täcken och måste ha insektstäcke/eksemtäcke pågrund av att han är känslig mot alla miljoners knott?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte riktigt på insektsmedel. Har aldrig sett att det blivit bättre av det trotts att jag provat flera olika sorter.
vad i hela världen är det för sorter du har provat då?Jag använder aldrig insektstäcke utan bara flugmedel och det funkar super.
Knotten brukar vara värst gryning och kväll i regel, en lösning är att ha hästen inne dessa tider. Vad jag vet brukar inte knott bita inomhus. Nu är det ju dessutom torrt som snus i landet - borde inte vara så mkt knott som vissa andra år?
Har svårt att lägga namen på minnet men har provat diverse olika, även hemmagjort och det funkade bäst men absolut inte bra. Har en kompis som provade switch på sina och hon såg ingen skillnad.
Här är det extremt mycket knott!
switch hjälper främst mot fästing.
hemmagjort krafs hjälper inte - dock finns det en massa bra i affärerna. bland annat bremsen blocker, och fly shield.
.