Skav i transporten!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fruit_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 843
F

fruit_

Hjälp min häst skaver sig i transporten.
svansen går att skydda, men hon skaver skinkorna så hon får stora
röda märken.

Har ni något bra förslag? Något special skydd man kan köpa?:confused:

Jag har prövat allt möjligt, tjockt svanskydd har hon, bunden kort,
smörjt in skinkorna med vaselin så det glider, täcke som hänger ner över rumpan, klätt in bommarna i tjockt foder.

vad gör man?

Sv: Skav i transporten!

Har aldrig haft några liknande problem, men funkar det inte att binda hästen kort så att den inte står mot bakre bommen? Eller är transporten "för liten"? Så står min ena ponny, men han är rätt liten...

dörrar istället för bommar kanske vore något?

Japp, det har vi prövat, den förra transporten hade inga bommar, den nya vi har nu har bommar.. samma sak

Jag har sett ett svanskydd som har som en platta som täcker hela rumpan bak. Om du förstår...det är nog mest tänkt för att hindra att de blir skitiga men du kan ju prova.

Jag ska leta efter bild...

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: misswilma
·
Utrustning Min häst går på lösdrift och vi är ute och tävlar ibland. Inte en bra kombo då han är världens värsta smutsgris! Så även om vi är rena...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: Millz
·
Hästhantering Min pålla står längst bak i transporten med rumpan mot bakbomen och rampen. Det här leder till att hon får (skav)sår på rumpan, på höger...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: Constance
·
Hästhantering Har ett problem som både jag och min häst mår rätt dåligt över. Har haft den här hästen i över ett år nu, och vi har jobbat med att...
Svar
15
· Visningar
4 914
Senast: Minsans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025