Skicka stort värdefullt paket?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Banni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 197

Banni

Trådstartare
Hur går man tillväga när man ska skicka ett stort värdefullt paket på bästa sätt?

Jag ska skicka en stationär dator och har nyss varit på Schenkers ombud och Postens men inga har lådor som passar och Schenker kunde bara skicka 10kg (?!)

Var får man tag i bra lådor? Datorn är 50*50 så en vanlig flyttlåda passar inte.

Tips tack!

Sv: Skicka stort värdefullt paket?

Jag har kollat med bussgods men de har inte tillräckligt stora lådor till försäljning tyvärr.. :(

heter numera DHL http://sv.wikipedia.org/wiki/ASG

Man kan skicka i eget emballage med alla fraktbolag, men kanske inte med deras färdiga paketlösningar för privatpersoner.

Problemet är att jag inte hittar något passade eget emballage, hade hoppas på att något företag som skickar paket kunde sälja en bra och säker låda, men ingen verkar göra det.

Kan du inte höra med något dator-eller elektronikföretag om de har lådor över?

Problemet är att jag inte hittar något passade eget emballage, hade hoppas på att något företag som skickar paket kunde sälja en bra och säker låda, men ingen verkar göra det.
Annars kan du rulla in den i wellpapp på rulle, några varv åt varje håll och mycket pakettejp.
10040540_wellpapp_enkelwell_brun_50cmx75m.jpg

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 714
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 016
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 057
Senast: EmmaW
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -... 66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
57 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka