Synd att Kalla fick svackan efter bytet. Annars hade hon nog tagit Pärmäkoski. Bra av Ebba men Stina och Haag känns ju sådär :( hoppas Stina är piggare imorgon.

Det ska bli väldigt spännande att se Kalla i 10 km klassiskt!!

Weng är inte riktigt i form tror jag. Hon såg inte riktigt pigg ut varken i sprinten eller idag. Hon brukar aldrig släppa annars.

Björgen blir farlig resten av mästerskapet! Resten av norskorna ser inte så bra ut som de brukar.

Pärmäkoski blir farlig. Hon har lyckats toppa formen till hemma-VM.

Jag funderar på hur mycket Tour de Ski har påverkat toppningen av formen? Det var ju några veckor sedan men jag tänker att det är svårt att toppa både till touren och till VM.

Det ska bli väldigt spännande att se Kalla i 10 km klassiskt!!

Synd att det inte är fritt, då hade hon varit kandidat till guldet där.

Ja Wengs form verkar inte hundra, hon är ju normalt sett fantastisk på att bita sig fast i ryggar. Flugans verkar också dala.

Undrar vad det blir för stafettlag. Jag har hela tiden velat ha med Haag men tycker inte hon övertygade. Och vilka som åker 10 km? Charlottes lag kanske inte är så dumt (Ida - Kalla - Ebba - Stina) men om Norge kör Weng på tredjesträckan hade Kalla behövts där. Och Stina måste vara piggare. Eller Ida - Haag - Kalla - Stina?

Jag fick en känsla av att Kalla inte riktigt fick till övergången klassiskt/fristil? Nån mer än jag sosm fick den känslan. Kändes som det tog ett tag innan hon kom in i fristilsåkningen. Men jäklar så hon åkte sen. Tror hon blir farlig i de andra loppen när hon får fokusera på en åkstil

Weng, Nilsson och säkert fler.
Fast Nilsson formtoppade inte till touren, även om hon råkade vara i väldigt bra form då. Men det är klart det påverkar, hur är individuellt. Finns ju en anledning till att Bjørgen stod över och att Kallas och Stinas planer var att stå över.

Jag fick en känsla av att Kalla inte riktigt fick till övergången klassiskt/fristil? Nån mer än jag sosm fick den känslan. Kändes som det tog ett tag innan hon kom in i fristilsåkningen. Men jäklar så hon åkte sen. Tror hon blir farlig i de andra loppen när hon får fokusera på en åkstil
Ja, det såg ut precis som förr när hon typ alltid hade problem med övergången. Lite oturligt att Bjørgen och Pärmäkoski satte sån fart just där. Hade de tagit de lugnare ett tag hade nog Kalla kunnat hänga med.

Ja, det såg ut precis som förr när hon typ alltid hade problem med övergången. Lite oturligt att Bjørgen och Pärmäkoski satte sån fart just där. Hade de tagit de lugnare ett tag hade nog Kalla kunnat hänga med.
Det var säker inte helt omedveten taktik för att se om de kunde hänga av Kalla efter skidbytet

Haag verkar ha velat mycket och försökt gå med för länge, hon såg ju pigg ut i början så en andrasträcka kanske funkar bra ändå.

Stackars Sundby :crazy:

Fin insats av Hellner men resten av svenskarna :( hur ska stafetten gå? Hoppas de inte får för sig att Calle ska gå sista sträckan ändå. Bara hoppas Johan utför mirakel igen.

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 753
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Detta är mitt första inlägg så jag ber om ursäkt om jag lagt tråden fel eller om det redan finns tusen sånna här trådar, hittade...
Svar
10
· Visningar
1 539
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3... 2
Svar
31
· Visningar
4 427
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka