Jaja , ingen kan i alla fall anklaga svenskarna för doping eftersom det i princip alltid går uselt för Sverige så fort det blir mästerskap, senaste OS undantagen. :meh:

Synd att Sundby ramlade! Hade kunnat bli en riktigt ruggig spurt :D Hellner kämpade på bra men det kändes tidigt att det inte skulle räcka hela vägen till medalj.

Kul med en medalj idag i alla fall! Håller tummarna för att allt stämmer i sprintstafetten imorgon :)

Måste utveckla. Senaste VM tog Sverige 9 medaljer. VM:et innan tog Sverige 7 medaljer. Däremellan ett fantastiskt OS. Sverige har snarare varit bra på att formtoppa och har några åkare som alltid brukar höja sig till mästerskap. Om man jämför hur världscupen brukar se ut har Sverige snarare gjort oväntat bra mästerskap. (Inte för att jag tror de är dopade, men att säga att Sverige är uselt på mästerskap är ju bara hur fel som helst.)

Trots allt prat om form toppar och liknande verkar svenskar, förutom Kalla, underprestera på mästerskap. Om man ska dopa sig ska man väl slå på stort och göra det vid mästerskap? Dopningskollen är ju densamma vid alla mästerskap.

Vem underpresterar? :confused: Ja, att Stina inte ens tog medalj var väl underkänt för att vara henne men i sprint kan ju alltid sånt hända. I övrigt har vi hittills haft en god medaljchans - Kalla. Och hon fixade medalj.

Visst bortsett från Kalla, Ida, och Falk (och delvis Hellner) har det inte varit Sveriges mästerskap hittills. Men alltid uselt på mästerskap? Sverige har ju tvärtom höjt sig på mästerskap senaste åren.

Det har varit vissa glänsande undantag, men idag tex var svenskarna runt 20 plats alla tre. De brukar vara uppe och nosa på topplacering även om det inte blir medalj, och det känns bara som att det här är något som förföljer Sverige från mästerskap till mästerskap, Sochi undantagen.

Det har varit vissa glänsande undantag, men idag tex var svenskarna runt 20 plats alla tre. De brukar vara uppe och nosa på topplacering även om det inte blir medalj, och det känns bara som att det här är något som förföljer Sverige från mästerskap till mästerskap, Sochi undantagen.

Förföljer Sverige mästerskap till mästerskap? Följde du VM i Val di Fiemme och VM i Falun? De tre senaste mästerskapen (VM, OS, VM) har ju Sverige snarare höjt sig när det blivit mästerskap.

Sveriges medaljer i längd:
VM 2007: 2
VM 2009: 3
OS 2010: 7
VM 2011: 5
VM 2013: 7
OS 2014: 11 (!)
VM 2015: 9

Sverige höjde sig till OS 2010, därefter är det bara VM i Holmenkollen som var lite svagare. Annars har de höjt sig till mästerskap jämfört med hur det sett ut i världscupen. Det finns ett par åkare som inte höjt sig till mästerskap, snarare kanske tenderar att prestera sämre, men flera som varje mästerskap höjt sig.

Ser att herrarna är på G nu. Trea vid sista växlingen. Heja Sverige! Enda gången jag är patriotisk är vid sport och när Trump pratar om Sverige :D :up:
380af20036501bcc651f48ed1959a79f.png

Ser att herrarna är på G nu. Trea vid sista växlingen. Heja Sverige! Enda gången jag är patriotisk är vid sport och när Trump pratar om Sverige :D :up:
380af20036501bcc651f48ed1959a79f.png
Var kollar du? Det var klart redan när jag postade förra inlägget.

Edit såg att du skrev svtplay. Du måste ha pausat eller nåt så att sändningen släpar.

svtplay. Mmm, de var färdiga eftersom jag inte hittade en svensk flagg emoji innan de var i mål :)

Jösses vad de trillar. :crazy:

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 753
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Detta är mitt första inlägg så jag ber om ursäkt om jag lagt tråden fel eller om det redan finns tusen sånna här trådar, hittade...
Svar
10
· Visningar
1 539
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3... 2
Svar
31
· Visningar
4 427
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka