Skillnad mellan grön och röd på Lippos sadlar?

Ramona

Trådstartare
Lippo verkar ha två olika system vad gäller bredd. Eller jag fattar inte faktiskt.
Sadelutprovaren hävdar att det ljusgröna xxl är för smal för min welsh. Har nu blivit erbjuden att köpa en Lippo med rött koppjärn väldigt förmånligt, men hittar inte om det är bredare, samma eller vad skillnaden är i graderna. Någon?

1688586217039.png
 
Som @pajaztar skrev, två olika system och passar olika modeller. X-change är ”gul-röd”-järnen.

Ett tips är att kolla noga vad det faktiskt är för mått på aktuellt järn. Det är ca 1 cm skillnad mellan storlekarna, men när jag skulle byta var det många som gick utanför felmarginalen på +/- 3 mm så i princip var det samma storlek i olika färg.

Det röda, xxxw, ska ha 28 cm ben-ben.
 

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 157
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 885
Dressyr Hej! Jag letar ny dressyrsadel till min 5-åriga halvblodsvalack. Jag har nu en Wellington Greenline som jag haft till mina tidigare...
Svar
12
· Visningar
8 564
Senast: bigganl
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
18 928
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp