Skillnaden mellan Beta 2 och 3?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emjo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 758
E

emjo

Finns ju en del aktuella säkerhetsvästtrådar.

Och väldigt många skriver ju att dom inte använder sin för att den är obekväm;
så är en Beta 2 mkt bekvämare?

Och hur mkt säkrare är en Beta 3?

Och Beta 2 måste ju vara "gokänd" eftersom bl.a. hööks säljer västar som är Beta 2, eller?:confused:

Sv: Skillnaden mellan Beta 2 och 3?

Om du tex rider i ridhus eller ridbana räcker det med beta 2, om du däremot tänker rida ut är en beta 3 att föredra.
Skillnaden är skyddet, en beta 3 skyddar bättre. Båda är dock godkända, det är upp till ryttaren att avgöra var man rider.
På beta 3 kan man fästa axelskydd det kan man inte på beta 2.
På en säkerhetsväst får man vad man betalar för, ju dyrare desto bekvämare. Västen kan ju vara allt från pansar känsla till mjuk och följsam.
Västen bör vara mjuk när du provar den, en modell i "pansar" används nog mindre än en mjuk.

Sv: Skillnaden mellan Beta 2 och 3?

jag har samma uppfattning som tonic water, fast en beta 3 har jag när jag även hoppar inomhus. Uteritter och så brukar jag ha en klass 1-väst (galoppväst), och jag inte vet att jag kommer träna terräng.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 292
Senast: Twihard
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Fetaost
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 843
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka