Skillnaden mellan Truetype och Postscript?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare yez
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 086
Y

yez

Jag har läst om och om igen angånde Truetype och Postscript teckensnitt. Jag förstår bara inte!
Kan någon förklara skillnaden för mig? :confused:

Varför undrar du? Eller rättare sagt vad behöver du svaret till?

TrueType teckensnitt lämpar sig inte lika bra för utskrift som teckensnitt av typen Postscript.

När TrueType ska skrivas ut konverteras det till beizerkurvor. Detta kan göra att typsnittet du valt inte kommer att se ut som det gjorde på din skärm eller helt enkelt bytas ut till något vanligt teckensnitt av typen Postscript. Postscript består redan av beizerkurvor och förändras därför inte.

Hämtat från webbdesignskolan.
Hoppas du förstår skillnaden

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
394
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
560
IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
350
Senast: ameo
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 639
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår