Skimmel - Färgkombo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Caboose
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 10 559
C

Caboose

Nu har jag gjort något jag aldrig trodde att jag skulle göra.
Skaffat mig en skimmel.

Vad är snyggast på läder? Svart eller brunt?
Vilka färger är absolut "förbjudna" och vad är döläckert?

Jag har ju alltid haft svart häst, och då har det varit så enkelt att matcha, för allt ser ju snyggt ut! (Okej, nästan allt)

Vill se bilder!
Kanske lättare att ge mig lite tips med bilder på herr'n:
32370721.jpg

32370722.jpg

(tagna med iphone, de enda bilder jag har, så det får duga!)

Sv: Skimmel - Färgkombo

Har även sett att det finns andra trådar, döda sen en lång tid tillbaks.
Så varför inte försöka göra en ny tråd och få lite liv i folket!

Äsch det är ju ännu lättare med en vit häst ju, ALLT passar! :laugh: Okej kanske att typ gult och andra ljusa färger inte ser lika bra ut, men annars tycker jag att alla färger passar på en skimmel. Fin häst btw! :)

Skulle rösta på svart läder faktiskt, är inget stort fan av brunt på någon häst.

När det kommer till färg på schabrak osv kan man ju tänka sig lite av varje. Jag skulle nog ha brunt på en skimmel, kanske i combination med beige.

När det kommer till skimlar ogillar jag blått, lila och grönt (olivgrönt kan funka, ibland). Tycker inte de färgerna går bra ihop med en häst som är så pass vit som din är.

Jättefin häst för övrigt!

kl
Ja, han är superfin, dock väääldigt svank då han inte varit igång ordentligt på något år.
Så det blir mycket jobb, bygga upp muskler i rygg, men han kommer bli som en liten fjäril sedan!

Jag har ju en hel del utrustning sedan tidigare hästar, och det mesta som är i läder är brunt eller mörkbrunt.

Tror jag ska köpa en turkos matchande outfit till oss!

Fin häst! :)

Jag har också en skimmel, hon är flugskimmel och apelkastad med grå man och grå inslag i svansen. Jag har svart läder till henne. Grimman hon oftast har är också svart, med matchande grimskaft såklart ;)

Jag har alltid varit svag för mörkblått och det funkar ju på skimlar. Nu har jag även blivit döförälskad i grått och rosa (i kombination) så vi har ett schabrak i det samt att jag har en rosa tröja så att vi matchar. Försöker hitta ett par mörkgrå ridbyxor så att vi matchar ännu bättre :angel:

Så svart, mörkblått och grå/rosa är det jag kör på för tillfället.

Svart läder, punkt slut! :D

Själv tycker jag att alla "tråkiga" färger som brunt, beigt, marinblått och skogsgrönt är starkt förbjudet, men gärna svart. Det ska vara så glada färger som möjligt! Lila, rosa, limegrönt & turkost.. Jag har också en skimmel, och så länge dem är rena är set suupersnyggt!

Vår favoritfärg är LILA! =)

230795_1690631785364_1224826396_31460019_4618479_n.jpg

Svart läder, det vill jag ha på alla hästar! ;):love:
(Eventuellt något ljusare om jag nån gång skulle ha en kolsvart hopphäst, det är läckert att bryta av då!)

- Olivgrönt :d
- Svart med läckra kantband i silver :d
- Turkost?! :D
- Marinblått

OSV! :laugh:

Jag tycker rent generellt mörkbrunt läder på just skimmel, men på DIN så svart - utan tvekan.

Färgmässigt så passar i princip allt, det som kan vara svår är vitt, creme/champagne och mycket ljust grått som kan endera bara se fel ut eller göra att hästen ser smutstig ut (beroende på färgen på den).

Jag har till kritvit skimmel kört grått (och tävlade i mycket ljust grått, han såg lortig ut i vitt och creme/champagne), och till nuvarande än mycket mööörka skimmel kör jag knallrött. Han går dock utmärkt i vitt med då han är så mörk.

Men alla färger fungerar ju - så välj och vraka =)

Välkommen till skimmelgänget! Jag har ett skimmelsto och när jag såg henne första gången var det bara så självklart att jag skulle ha rosa till henne.
Jag som avskydde rosa innan! Nu älskar jag det! :love:

pic30110593]
30110593.jpg
[/url]

Jag gillar jordnära färger så som brunt och grått i alla nyanser. Men även riktigt skogsgrönt!

Jag har dressyrutrustning i svart och hopputrustning i brunt!

hagens_zinzano-18.jpg

Jag vet inte om jag gillar det egentligen men det är fränt ändå..... ;)
Utspökade i klarrött:

110424056.jpg

Rosa är inte riktigt min grej!
Tror inte min kille skulle tycka om det heller ;)

Nu ser jag dessvärre inte bilderna på din häst men jag har också en skimmel och till henne har jag mycket brunt (för att jag gillar det och hade brunt och beige till min tidigare häst) och så gillar jag svart och grått med rosa detaljer, jag har även något set i marinblått som jag tycker hon är fin i men som inte är min favorit färg och även en uppsättning i lila...

Brunt och beige:
dsc_9897_144800932.jpg

Grått, svart och illgrönt:
dsc_9102_140423511.jpg

Marinblått:
dsc_9518_144026956.jpg

Grått, svart och rosa:
dsc_9183_140791779.jpg

dsc_8555_127526570.jpg

Svart:
dsc_8436_1_120010697.jpg

Lila:
dsc_8859_138129045.jpg

Angående färg på läder så har jag mörkbrunt till min prinsessa. Anledningen till det är att sadeln som passar henne är mörkbrun och jag gillar inte att blanda färg på lädret.
Jag tycker att mörkbrunt är finast om man ska ha brunt läder.

*kl*

Jag har heller inte kunnat se bilderna på TS häst...

Men jag har ALLTID haft BRUNT läder på mina skimlar som "bas"färg.

Ju mörkare skimmel ju ljusare läder :love:

Annars har jag gärna läder i roliga färger och matchande schabrak - benskydd - och ibland även matchande sadelfärg...

7629382.jpg

16905038.jpg

621666.jpg

Tyvärr kan jag inte visa några andra bilder just nu då Pixbox håller på med något och därför finns inte bilderna att få tag på just nu.... :mad:

Åh, vad läckert!
Hon ser så stoor ut! Hur hög är hon? Eller är det du som är liten? :angel:

Nu är ju min cremello så hon är helt vit med blå/grå ögon, men jag har iallafall brunt läder, större delen marinblått i täcken, shabrak, lindor, benskydd osv men även lite lila och lite beige. :)

Åh, vad läckert!
Hon ser så stoor ut! Hur hög är hon? Eller är det du som är liten? :angel:

Haha, näää hon är inte stor men jag är rätt liten. Hon är 158 cm hög och korsning connemara / fullblod. Jag är 158 cm lång, så jag är rätt kort...:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 961
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej hej!! Har precis börjat intressera mig för min egen utrustning hellre än hästens för en gångs skull. Och har nu köpt nya lissone...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Ninjalinn
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 280
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Nu är jag trött på att lägga tid på att sminka mig varje morgon och ändå inte få till det där resultatet jag önskar så nu hoppas jag ni... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 172
Senast: kompis87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Skötsel av utedass
  • Arbetsterapeut

Hund, Katt, Andra Djur