Skissplatta? Ritplatta?

Bukefalos 30 år!

SpanskaLoppan

Trådstartare
Sonen önskar sig en "platta att rita på"
Jag har googlat lite men känner mig osäker på vad som är vettigt.
Sonen är bara 9 år och inte den som är försiktig med sina grejer direkt... Däremot är han otroligt duktig på att rita/teckna och jag vill gärna uppmuntra hans kreativitet. Han mår verkligen bra av det också. En riktigt enkel går bort - han vill göra svårare saker än bara linjer. Det är mer "digital art" han är ute efter tror jag. Vilken prisklass lägger man sig i? 2000 kr? Nåt speciellt program man borde ha? Prestanda?

Sonen önskar sig en "platta att rita på"
Jag har googlat lite men känner mig osäker på vad som är vettigt.
Sonen är bara 9 år och inte den som är försiktig med sina grejer direkt... Däremot är han otroligt duktig på att rita/teckna och jag vill gärna uppmuntra hans kreativitet. Han mår verkligen bra av det också. En riktigt enkel går bort - han vill göra svårare saker än bara linjer. Det är mer "digital art" han är ute efter tror jag. Vilken prisklass lägger man sig i? 2000 kr? Nåt speciellt program man borde ha? Prestanda?
Vet ett märke, XPPen, men det är snarare dryga dubbla pengen. Har inte provat själv utan bara andrahandsinfo om att de har bra grejer.

Tillägg; jag vill inte köpa en vanlig surfplatta till honom. Han har otroligt svårt att låta bli att göra annat då.

Han vill rita sånt här, fast digitalt liksom

Bifogade filer

• 20250818_165759.webp
    20250818_165759.webp
    80,8 KB · Visningar: 87

Liknande trådar

• Blockera hemsidor?
  • Surfplatta till senior
  • Trådlös överföring från inbyggd digitalbox?
  • Rita med ritplatta

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka