Sköldpaddor...

S

Sievertsson

Jag har två vattensköldpaddor som jag fått av en kompis som "tröttnat". Någon som vet någon om sköldisar? De får mat speciellt för sköldpaddor och sallad i bland. Jag städar ungefär en gång i veckan då jag byter allt vatten och låter de "rasta" sig i lägenheten. Brukar även släppa ut de annars också, de verkar gilla det! :) Någon som vet hur mycket vatten det ska vara i akvariet? om de ska ha en stor plats som är helt torr? Har frågat i djuraffärer där jag bor men de vet inte riktigt vad som är bäst för en vattensköldpadda?! Tacksam för alla svar!
 
Kan svara på en av frågorna i alla fall.. De ska ha en torr plats gärna med en lampa som lyser på dem på den. En "fusk-sol" liksom.. Hur mycket vatten de ska ha i akvariet har jag hört olika bud på.. En del säger att de ska ha ett par decimeter vatten andra mer..
 
Tack för tipsen, har fått reda på en del nu, ska sätta i gång med lite ommöblering i akvariet!!! :)
 
Du ska skaffa en special sollampa (lysrör) med UVB ljus. (Samma som man har till Leguaner) det vanliga till ormar e för svagt.

Torr plats. Vatten minst lika djupt som skalet är långt.

Vattentemp unga djur 25-28 graderC. Vuxna djur ca 20-25 grader. Vuxna kan klara sig litet kallare också.


Gärna ute i damm om sommaren.

PMa gärna jag har 8 st vattensköldisar av litet olika sorter.

/Kung Tulle
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 165
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 726
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 288
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 325
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp