Bukefalos 28 år!

Skötarens lön: en halv miljon

Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Tänk om alla hästskötare tjänade så mycket :rofl: Då skulle jag inte ens blinka för den utbildningen ;)
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Håller fullständigt med dig!! Du skulle livet verkligen leka!! :cool::bow:


Såg du kraken som inte tjänade något alls då? :confused::eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Rätta mig om jag har fel men hon som känade 0 kr har nog just börjat..
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

*kl*

Att kalla det lön är ju en sanning med modifikation. Jeanette Walmann är ju delägare i rörelsen, som är en av landets främsta travtränarrörelser. Så vore hon en vanlig anställd så skulle hon nog ha fått nöja sig med drygt hälften. Artikeln är lite skarvad.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Dennis Palm är vanlig anställd och 346 900 är bra för att vara hästskötare. Ludde kommenterade det med:
-Ja, vad faan då, han är ju jävligt duktig och jobbar 7 dagar i veckan så det är klart att han ska tjäna pengar. Han är värd det! :D
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

*kl*

Livet kanske leker om man tjänar de pengarna som hästskötare, men det innebär att man i perioder lever med hästen/arna 18-20 timmar om dagen, inte har semester och ibland får sova utanför boxen. Det kan vara långa resor och ibland vill/får man inte lämna hästen alls så toa/fixa mat får man klara när någon kan byta av en kort stund. Timlönen är inte speciellt hög och man har ett väldigt stort ansvar och ibland jättemycket press. Men det finns ju fördelar också, tänk att få "leva" med en så fantastisk häst som Going Kronos :bow:

Många stall har ju så att de får % på stallets totalt inkörda pengar. T ex Svanstedts personal delar på 1%, förra året blev det drygt 200 000 att dela.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

är det bara jag som tycker att sättet som artikeln var skriven på var kass??? Svår att förstå och dålig grammatik. är ingen expert men en journalist måste, enligt mig, kunna prestera bättre
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

*kl*

Att kalla det lön är ju en sanning med modifikation. Jeanette Walmann är ju delägare i rörelsen, som är en av landets främsta travtränarrörelser. Så vore hon en vanlig anställd så skulle hon nog ha fått nöja sig med drygt hälften. Artikeln är lite skarvad.

Jag tycker faktiskt att 500.000:- i årsinkomst är lite pengar om hon för det första då är delägare och jobbar i princip dygnet runt året runt.

Slår man ut vad hon endast tjänar som hästskötare och delar det på antalet timmar hon jobbar om året hamnar nog timlönen inte så mycket högre än det är för resten av landets hästskötare som jobbar efter kollektivavtalet.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Jeg kan ikke forstå hva som er problemt med at noen har høyere lønn enn andre.
Hva er hensikten med artikkelen?

I tillegg hvis man skal gå inn og kommentere dette eksakte tilfellet, så må jeg si at hun påtar seg jo en risiko som medeier. Dersom selskapet av en eller annen grunn skulle gå konkurs kan hun jo tape en hel del penger. Den risikoen får man betalt for om det går bra.

Man må ha lite å skrive om i svenske pressen tror jeg.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Jag tjänade 3000 kr i månaden + husrum, mat o stallplats.
Jobbade 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan.
Det är nog verkligheten för de flesta hästskötare.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

heltidsanställda hästskötare i travstall ligger i princip på samma lön. en del har OB tillägg, utselningspengar har nog de flesta överlag(annan banan än hemmabana). Och åker vi på långtrav(V75 mm) så sover vi faktiskt på betalda hotellrum... inte utanför boxen som någon skrev tidigare. men visst. lite mer för det jobb man ibland utför skulle ju inte skada. Men ger man sig in i leken får man leken tåla, annars ska man nog välja ett annat yrke, trav är ju trots allt en livsstil & en värld för sig. Jag älskar den dock! :bow:
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Nej, självklart sover inte alla hästskötare utanför boxen. Det skrev jag inte heller, men det förekommer, främst bland topphästarna vid resor i "vissa" länder. Det är ju de skötarna som i vissa fall tjänar lite mer än avtalsenlig lön.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Nej, självklart sover inte alla hästskötare utanför boxen. Det skrev jag inte heller, men det förekommer, främst bland topphästarna vid resor i "vissa" länder. Det är ju de skötarna som i vissa fall tjänar lite mer än avtalsenlig lön.

tex? har jag aldrig hört/varit med om ....
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Ja, vet skötare som inte fått/velat lämna hästarna över natten i Italien. Men det var för länge sedan (typ slutet 80, början 90-talet), kanske inte alls förekommer längre.
 
Sv: Skötarens lön: en halv miljon

Ja, vet skötare som inte fått/velat lämna hästarna över natten i Italien. Men det var för länge sedan (typ slutet 80, början 90-talet), kanske inte alls förekommer längre.

ja det är nog väldigt sällsynt idag.. pratade nyss med en ev elitloppsdeltagares skötare som sa att det inte hänt under hennes 10 års period inom eliten. Men kan mkt väl tänka mig att det var så förr.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Travhästen, Food Money, fyndades för 12 500 kronor – på Blocket. Nu har hästen tjänat ihop 1,3 miljoner kronor på sitt konto. – Det är...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Gunnar
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 535
Senast: cherie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp