skötselråd hästtransport

... men det tror jag att jag skulle märkt när jag kört. ;)

Hurdå? Det krävs ju rätt mycket för att känna att släpets bromsar inte funkar, särksitl när man kör häst. Jag märker aldrig i körning att bromarna är kass på släp, det är först vid kontroll (eller de låser sig) som bromsarna märks.
 
Hurdå? Det krävs ju rätt mycket för att känna att släpets bromsar inte funkar, särksitl när man kör häst. Jag märker aldrig i körning att bromarna är kass på släp, det är först vid kontroll (eller de låser sig) som bromsarna märks.

Jaha, jag utgick ifrån att det märktes när man testade bromsarna själv. :)
 
hehe jag lämnar till pappa men är noga med att alltid ha saker under mattan å spånet i en hög. Aldrig (numera) högtryck på träet, bara torka av å ev spola å skrubba med såpa... taket har jag gett upp men skrubbar så gott det går :) Golvet är min största noja i livet när det kommer till transport...
 
hehe jag lämnar till pappa men är noga med att alltid ha saker under mattan å spånet i en hög. Aldrig (numera) högtryck på träet, bara torka av å ev spola å skrubba med såpa... taket har jag gett upp men skrubbar så gott det går :) Golvet är min största noja i livet när det kommer till transport...
Det var jag också innan. Nu är jag lika nojig över el, hjul, broms, golv och ja allt.. har man väl gått igenom hur släpet sitter ihop och hur alt fungerar så hittar man bara fler saker att noja över :p.

Saknar tiden då man bara hyrde ett släp och litade på att allt satt där det skulle :p.
 
Det var jag också innan. Nu är jag lika nojig över el, hjul, broms, golv och ja allt.. har man väl gått igenom hur släpet sitter ihop och hur alt fungerar så hittar man bara fler saker att noja över :p.

Saknar tiden då man bara hyrde ett släp och litade på att allt satt där det skulle :p.
säg inte vad mer som kan gå fel B-)

såg just en 2.5 milj trissvinst på tv... I wish it was me... det första jag tänkte på att jag skulle svara när de frågar "vad ska du göra för pengarna?": Ett helt nytt UME + en utbildad hopphäst jag kan lära mig ordentligt på hahahahaa #hästmänniska
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 604
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: Oknytt
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: Josefineeee
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
923
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Varför så många hundar på rymmen?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp