Skollunchen vi minns

Det är klart det är okej att prata om mat i min närvaro! Men att ständigt hacka på just mig och allt jag gör, är faktiskt inte okej. Men som sagt - detta har inte skett efter pandemin i en kombination av att nästan ingen går ner i matsalen längre och att de flesta plågoandarna har slutat eller i alla fall är i en annan grupp nu.

Men jag tar absolut inte illa upp om några av mina kollegor pratar om mat, i stil med ”igår åt vi” eller ”det där ser gott ut, vad är det?” Men inte ”du kan inte bli mätt på det där, varför äter du det, det är äckligt, vet du hur mycket inälvor/annat vidrigt det där du precis åt innehåller” och så vidare i all oändlighet. Men det är inga personer som finns kvar eller som jag behöver ha kontakt med. Men det finns gränslösa personer i samhället som aldrig kan knipa igen sin taskiga trut utan måste kommentera allt andra gör. En av de värsta personerna blev arg på mig en gång för att jag hade jeans på mig, det säger väl lite om toleransnivån på att inte vara exakt som den personen? Alla andra hade också jeans, men just jag blev anklagad.
De låter ju helvidriga, skönt att du slipper de flesta.

Jag har inte hört en enda taskig kommentar om maten på min arbetsplats, men väl småprat om den.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 441
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: cassiopeja
·
Äldre Trots att så många är vegetarianer idag så är kock ofta skrämmande dåliga på att komma på vettiga vegetariska menyer. Jag fick...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
17 576
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp