Bukefalos 28 år!

skor på tävling?

R

Rex

Har fått för mig att hästen måste vara skodd på tävling,stämmer det eller är det bara nåt jag har fått för mig?
MVH Rex
 
japp, hästen måste vara skodd runt om för att få starta.
 
Ok det var ju kul,jag som tänkte prova men har ett sto som tappar skorna fortare än hovis hinner få dit dom :crazy: Vet du varför dom måste ha skor?
Rex
 
Det sliter väl för mycket på hovarna annars :smirk: Men om du skor henne bara någon dar innan tävling och skulle hon tappa en sko på tävling får väl dina "nissar" lära sig att slå på skon igen eller får du väl införskaffa ett par sånna där old macs eller vad det heter.
 
varför tappar hon skorna? :confused:

OM det är pga dålig hovkvalite så är det ju inte så bra att rida barfota på en lång distans? Eller vet hon bara inte vart hon ska sätta fötterna ? :D ;)
 
Hon vet inte vart hon sätter fötterna när hon far som en toka i hagen.
MVH Rex
 
I Sverige måste hästen var skodd runt om för att få tävla, enligt TR.

Finns tydligen vissa länder där det är ok att vara oskodd. Vet inte hur det är med FEI regler men de hästar jag sett på banorna internationellt har varit skodda.

Jo just det, det är inte ok att tävla på boots typ oldmac´s eller easyboots men tillåtet att använda dem när hästen tappat skor.

Har slutbesiktat min pålle trots tappad sko en gång och det gick bra. Min kompis hovslagaren vann sinn klass och var fullt upptagen med dopingkoll så jag chansade.

Vet även en tjej som var nybörjare och hästen hade tappat sko alldeles innan mål. Tyvärr hade hon väntat för länge att säga till om hovslagaren så att denne inte skulle hinna fram. Jag skickade in henne till vet för hon hade ju inget att förlora, menar jag. Tur att hon klarade sig!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 924
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Miingla
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 168
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp