Skotträdda hundar!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 132
F

Fladde

Hundarna ÄE inte rädda men ägaarna gör som rädda för dom ex tar upp dom i famnen eller liknade.
Då är det precis som om du säger till hunden usch ja detta är jätte farligt vi måste skydda oss ect

Jag har och har haft många hundar och ingen har varit rädd.
Dom har fått leka med ballonger när dom var små.
Sen har vi lakt dom i köet satt på musik en gått därifrån bara låtigt dom vara så fiksar dom det.
Derimot kommer då husse eller matte och tar upp hunden och sättter sig i soffan eller liknade klart hunden tror det är farligt.

Jag gillar fyrvärkerier och tycker det är helt OK

Sen VET man om att man har en rädd hund varför stanna kvar i stan/villoområdet där man vet smäller mycket?
Åk ut på landet ect

Träna hundarna.

Usch blir så arg på er som bara säger förbjud det min hund är jätte rädd.
Det är DU somgör din hund skotträdd :mad:

Sv: Skotträdda hundar!

Fladde skrev:
Hundarna ÄE inte rädda men ägaarna gör som rädda för dom ex tar upp dom i famnen eller liknade.
Då är det precis som om du säger till hunden usch ja detta är jätte farligt vi måste skydda oss ect

Jag har och har haft många hundar och ingen har varit rädd.
Dom har fått leka med ballonger när dom var små.
Sen har vi lakt dom i köet satt på musik en gått därifrån bara låtigt dom vara så fiksar dom det.
Derimot kommer då husse eller matte och tar upp hunden och sättter sig i soffan eller liknade klart hunden tror det är farligt.

Jag gillar fyrvärkerier och tycker det är helt OK

Sen VET man om att man har en rädd hund varför stanna kvar i stan/villoområdet där man vet smäller mycket?
Åk ut på landet ect

Träna hundarna.

Usch blir så arg på er som bara säger förbjud det min hund är jätte rädd.
Det är DU somgör din hund skotträdd :mad:

Det köper jag INTE! Min ena hund är livrädd och vi tar varken upp den eller visar att det är farligt. Den äldre hunden fick epilepsi anfall 3 nyår och det är svårt att få fram på hunden genom att ta upp den och "visa" att det är farligt.

EH jag bor på landet och kan lova dig att det smällde som bara den här :smirk:

Dessutom så finns det hästar som inte klarar av raketar :mad:

Jag har inget emot de men de behöver INTE smälla uatn tilverkarna kunde faktiskt ta bort det!

Sedan så skänkte jag i alla fall alla mina pengar som skulle gått till raketer till radiohjälpen vilket jag tycker att många fler skulle gjort istället för at säga att de inte har råd att ge till den, men att köpa svindyra raketer kan man. :confused:

Det är dessutom många hundar som är skott rädda och som tex inte klarar av att bli jakthundar även om de har super stamtavla etc

Det jag skriver är SANT
Det har stått i brukshundklubbens tidning vet ej om det var förra året eller när.
Vi köpte raketer för 1000kr och gav radio hjälpen 3000kr

Så man skulle bara strunta i att smälla det är en dradition och efter att ha varit med om nått sånt ska man försöka så gått det går att gå tillbaka till ett normalt liv

det e defentitivt inte mitt fel att min hund e rädd....fick han på ompacering för ett år sedan då han var totalt psykiskt misshandlad och blivit även fysiskt misshandlad oxå....
jag tar inte upp min hund i famnen när han blir rädd....men jag kan försöka lugna ner honom...inte så kul å se på när man tror hunden ska få en hjärtatack för att han e så rädd.....

Det är ju en annan sak om man tagit hadom en misshandlad hund el dyligt

tror inte det

jag tycker då inte som du!
våran hund sprang runt och gnällde och visste inte vad den skulle göra utan att nån hade gjort nånting, det va bara jag och en till inne och den andra satt och kollade på tv.
så din teori tycker jag INTE stämmer...

FVi stänger dörren om våra och sätter på musik sen får dom vara jätte rädda men lugnar oftast ner varandre/si eftyer en stund

Det har stått i brukshundklubbens tidning

Oj då! Då måste det ju verkligen stämma om det stått i en BK tidning. :idea:

Säger som många tidigare sagt: Har man aldrig haft en skotträdd hund så vet man inte vad man pratar om! Visst finns det säkerligen många ägare som förstärkt eller startat skotträdslan hos sina hundar, men inte alla.

/GA som har sina orädda hundar med ut vid 12-slaget, men som vet att det förekommer extremt skotträdda hundar, utan "hjälp" av ägarna.

Fladde skrev:
FVi stänger dörren om våra och sätter på musik sen får dom vara jätte rädda men lugnar oftast ner varandre/si eftyer en stund

Hur har Du gjort för att göra Dina hundar jätterädda för smällarna då? Om en hund inte föds skotträdd så måste du ju ha förstärkt detta hos dina.

Håller med dig. Om man inte har haft en skotträdd hund så är det väldigt lätt att "veta" vad som är rätt.
På samma sätt som jag vet hur man uppfostrar barn när jag själv inga har. :smirk:
Visst finns det folk som förvärrar hundens rädsla och uppmuntrar den, men vissa är rädda.

no way!
min hund har det aldrig pjoskats med, Hon har lekt med ballonger (som nästan tog knäcken på henne) är med överallt och va det även som valp/unghund.. Hon går på lugnande nyår och sista april, några dagar före och efter "smäll dagarna" just för att hon blir helt knäckt. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en hund så rädd och stressad, och det sliter på hjärtat att bli så rädd.. Lugnande funkar bra för oss
//Emma med enormt skotträdda Saga

I första inlägget så skriver du att ingen av dina hundar har eller är skotträdda. Sen skriver du at du stänger in dom i ett rum och där får de vara rädda tills de lugnar sig. Hur var det nu?....

För övrigt verkar du inte veta riktigt vad du pratar om.

Jo levade min familj har hålt på med hundar många år och min pappa är tränare och tävlar en del

Grana skrev:
I första inlägget så skriver du att ingen av dina hundar har eller är skotträdda. Sen skriver du at du stänger in dom i ett rum och där får de vara rädda tills de lugnar sig. Hur var det nu?....

För övrigt verkar du inte veta riktigt vad du pratar om.

Ja som valpar

Jo jag vet en hél del om det jag snackar om :smirk:

Måste säga emot!
Vår hund (9 i år) har aldrig varit skotträdd, vi har tom. gått förbi skjutbanor utan att hon har reagerat. Däremot, sen millennieskiftet (då ekade det verkligen mellan husen) har hon blivit skraj. Hon förstod inte var allt dånande kom ifrån.
Och det var inte för att vi pjoskade med henne. Vi var precis som vanligt i uppträdande!
Så det var inte VI som gjorde henne skotträdd (dock bara rädd för fyrverkerier och smällare, inte för gevär etc.).

Fyrverkerier tycker jag är okej, tycker det är kul att titta på. Dock inte smällare (som ju är förbjudet), det blir ju bara ljud, inget annat!

Fladde skrev:
Jo levade min familj har hålt på med hundar många år och min pappa är tränare och tävlar en del

Bara för att man är uppväxt med hundar och har föräldrar som jobbar med hundar betyder det inte att man kan allt! :mad:
Folk som aldrig haft hund kan visa sig vara naturbegåvningar på hundens etologi medan andra som växt upp med hundar inte kan ett dugg om hur de fungerar.......

Senast ändrad:

hemlig skrev:
Bara för att man är uppväxt med hundar och har föräldrar som jobbar med hundar betyder det inte att man kan allt! :mad:
Folk som aldrig haft hund kan visa sig vara naturbegåvningar på hundens etologi medan andra som växt upp med hundar inte kan ett dugg om hur de fungerar.......

Precis!

Finns de som har haft hund ett år och som är otroligt duktiga, sen finns de dom som haft hund hela sitt liv som inte begriper ett dugg.

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 783
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 552
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 627
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 286
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka