Skriva B och C uppsats själv

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Hur stor är chansen att man får skriva B och C uppsats själv? Måste man skriva med någon annan? Någon som fått skriva sina uppsatser själva? Jag skulle helst göra det om man kan det

Hur stor är chansen att man får skriva B och C uppsats själv? Måste man skriva med någon annan? Någon som fått skriva sina uppsatser själva? Jag skulle helst göra det om man kan det
Beror helt på vilket universitet du är på. Där jag studerade fick man bara göra det själv.

Det beror nog, som andra skrivit, helt på lärosäte och ämne.

Jag har skrivit en b-uppsats i grupp och alla andra själv.

Alla mina uppsatser har varit ensamskrivande så är nog olika från lärosäte till lärosäte. Jag hade varit jättetacksam om jag fått skriva i grupp :D

Jag skrev min c-uppsats på socialhögskolan själv. Tror att man fick göra det med någon annan om man ville, men de flesta valde att vara själva.

Jag har skrivit både själv och med klasskamrater. Det är nog bara att prata med din institution, och handledare om det är möjligt.

Beror nog på institution. Jag har läst/läser två kandidatprogram och har inte fått eller får skriva c-uppsats ensam.

Det beror nog på vilken utbildning du går, jag skrev alla mina uppsatser själv, men det var fritt att göra som man ville dvs om man gärna ville skriva i grupp så gick det bra, bara man var tydlig med vem som gjort vad.

Har skrivit B och C själv,D-uppsats skrev jag med en kursare. B fick vi nog inte skriva med ngn annan, C skrev en del tillsammans. Beror nog en del på utbildning.

Min master behövde vi egentligen skriva i par pga så pass många studenter per möjlig handledare/examinator. Jag fick dock dispens då jag jobbade heltid och visste att jag inte skulle ha möjlighet att leverera i tid, och ville inte dra ned en kursares möjlighet till VG eller lämna in i tid.

Det beror ju helt på institution.

Om du skriver ämne kanske folk kan gissa bättre.

Hos oss (magister, medicinsk fakultet, Lund) var det storleken på arbetet som avgjorde. De flesta av de föreslagna projekten ansågs för stora för att vara rimliga för en ensam student. Jag skrev mitt själv, de flesta i kursen skrev i par och någon enstaka var tre.

Vet på högskolan väst fick man inte skriva själv då de inte hade handledare så det räckte
Jag fick dock dispens då planen var att läsa vidare sen

Jag har skrivit två C-uppsatser och båda två med någon annan. Vi fick inte vars själva om man inte hade något speciellt skäl. Dels hade de inte så många handledare och dels så tyckte de att uppsatserna får högre kvalitet då. Dvs de ansåg att den diskussionen som man hade sinsemellan var en del av arbetet och att den var utvecklande. Och såhär I efterhand kan jag hålla med om att det blev intressanta diskussioner och infallsvinklar som jag kanske inte kommit på själv.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka