Skriva på hästens rumpa (Svar behövs snaaabbt)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Carroo__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 082
C

_Carroo__

Nån som har nått bra tips på vad man kan använda sig utav till att skriva "God Jul" på hästens rumpa? Jag hade tänkt mig tavelkrita, vad tror ni om det? Fler förslag uppskattas!!!!!!!!:)

(Förresten är det nog fel forum, men jag visste inte riktigt vilket forum jag skulle lägga tråden i:bump: )

Sv: Skriva på hästens rumpa (Svar behövs snaaabbt)

teater smink?

En i mitt gamla stall expressfixade sin häst med "glasyr" av idominsalva :crazy:
Låter helskumt, jag vet, men bra blev det, och inte så svårt att tvätta ur heller.

Fingerfärg brukar funka bra också :D Tvättas bort med diskmedel...

På Granngården finns det griskritor som funkar bra att skriva på hästar med. De används av många distansrittsarrangörer att märka hästar med startnummer på baken.
Finns i blått, grönt och rött, och kostar kanske 30 kr?

Vatten o potatismjöl!

Det sitter bra o är lätt att få bort. Syns bra på mörka hästar!
Kan ju även ha i kalasfärg för lite kuligare färger : )

Surfade in på ponnypraktshemsida....Den blev genast tillagd i favoriter. Gud vad många underbara grejer.

Måste ha lista:
1. täcke i camouflagetyg
2. shettisdekal till bilen
3. pannband med namnet Dixon på
4. lila träns

Gränsen får väl gå vid glitter till hovarna. Jag är ju trots allt 35 år! Men jag har en shetlandsponny så jag kan ju alltid skylla på att mina barn tvingade mig att köpa glitterlack*funderar*Japp, femte punkten får bli glitterlacktill hovarna.

Till Trådskaparen, ursäkta att inte mitt inlägg riktigt hör till, men blev så exalterad.

//millus

Okej! Det låter ju smidigt! Men torkar potatismjölet? Ska nämligen ha täcke på vid framskrittning (det är inför Lucia);) , så idominsalva och sånt funkar ju inte då.

Fortsätt med billiga och bra tips. Ska ha adventshoppning nästa helg nämligen...

hårfärg på sprayflaska...sån man använder typ på haloween..har funkat för mig iaf

Det torkar!
O den går snabbt att putsa på om någotförsvunnit efter framridningen!

precis brukar vi med använda. sitter vääldigt bra! ;) Bara att göra en schabloon (stavas? :crazy: ) och spraya!

Finns det inget annat sätt så hästen slipper bada i kallvatten efter för att få bort det?
Ska helst tåla att ha ett skritt täcke över under framridningen.

Griskrita som CK skrev! De är lätta att göra fina bokstäver med. Och billiga.

Okey då kanske man ska ta en senare buss till stallet på fredag och istället lägga lite tid på att traska ut till granngården i växjö . =/

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 552
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
49 660
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka